مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یادمان مرصاد در کرمانشاه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این یادمان دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.
کد خبر: ۱۲۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 16 November 2015
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یادمان مرصاد در کرمانشاه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این یادمان دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

سرهنگ مرادعلی محمدی در نشست خبری که امروز در بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه یادمان مرصاد یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است، اظهار داشت: این یادمان با یک هزار و 800 مترمربع زیربنا دارای بخشهای بسیاری از جمله مجتمع خدماتی، موزه، حسینیه، آمفی تئاتر، سایت اداری، سایت بالگرد و پارکینگ است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات ساخت این یادمان از اواخر سال 92 آغاز شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: این یادمان دارای دو پارکینگ شامل بخش کنارگذر کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب و پارکینگ اصلی در بخش شمالی یادمان است و چهار فروند بالگرد نیز در سایت مربوطه جاگذاری شده است.

سرهنگ محمدی به یادمان گیلان‌غرب با پنج هزار متر مربع زیربنا اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی فاز نخست آن در 22 بهمن امسال و فاز دوم در خرداد ماه 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت یادمان گیلان‌غرب از 22 بهمن سال 92 آغاز شده است و مشکلی برای تأمین بودجه آن وجود ندارد، افزود: این یادمان دارای بخشهای متنوعی از جمله موزه، سالن نمایش، مجموعه فرهنگی، فضای اداری، فروشگاه محصولات فرهنگی، فضای تجاری، گنجینه شهدا و شبستان مربوط به خواهران است.

سرهنگ محمدی از اجرای فاز نخست موزه دفاع مقدس در کرمانشاه با عنوان فاز طراحی خبرداد و گفت: زمین این موزه با 15 هکتار مساحت در ورودی شهر قرار دارد که در ورودی شهر میدانی با المان دفاع مقدس ساخته می‌شود و زمین موزه نیز در کنار این میدان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی اتفاقات رخ داده در استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس به صورت طرح تحقیقاتی تهیه شده است، عنوان کرد: عمده محتوای این موزه تهیه و هیئت امنا نیز تشکیل شده است و دفتر فرهنگی با ریاست استاندار و همکاری نهادهای مختلف، فرماندهان و مسئولان مراکز فرهنگی در حال فعالیت هستند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در راستای طراحی موزه دفاع مقدس کرمانشاه با یک گروه مشاوره از دانشگاه تهران قراردادی منعقد شده است، بیان کرد: تلاش می‌شود با دریافت بودجه برای این موزه در سفر ریاست جمهوری به استان عملیات ساخت آن آغاز شود و در آینده‌ای نزدیک با حضور استاندار کلنگ‌ زنی می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات ساخت حرم شهدای دالاهو امسال آغاز شده است و تا پایان سال نیز به اتمام می‌رسد، گفت: این طرح دارای پنج هزار مترمربع مساحت و 100 متر مربع زیربنا است و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار