مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی پالایشگاه آناهیتا مانعی برای توسعه پالایشگاه قدیمی کرمانشاه نیست، گفت: کرمانشاه ظرفیت داشتن سه پالایشگاه را هم دارد.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 09 December 2015
مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی پالایشگاه آناهیتا مانعی برای توسعه پالایشگاه قدیمی کرمانشاه نیست، گفت: کرمانشاه ظرفیت داشتن سه پالایشگاه را هم دارد.

صید محمد جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور مانند بنزین، گازوییل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع در پالایشگاه کرمانشاه، اظهار کرد: روزانه 20 هزار بشکه نفت خام برای تولید این محصولات در پالایشگاه کرمانشاه تصفیه می‌شود که این میزان تولید فرآورده 50 درصد سوخت مورد نیاز استان را فراهم می‌کند.

جمشیدی اظهار کرد: عمده نفت مصرفی پالایشگاه از چاه‌های نفت شهر و چاه‌های نفت جنوب کشور تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با اشاره به وجود 9 پالایشگاه نفت در سطح کشور، پالایشگاه کرمانشاه را دومین پالایشگاه کشور به لحاظ قدمت و کم ظرفیت‌ترین آنها به دلیل وجود برخی مشکلات طی سالهای گذشته از جمله هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد.

جمشیدی در ادامه در خصوص پروژه توسعه پالایشگاه کرمانشاه در کنار بحث راه اندازی پالایشگاه آناهیتا، با بیان اینکه پالایشگاه کرمانشاه مستقل است و هیات مدیره خود را دارد، گفت: بحث توسعه یا عدم توسعه پالایشگاه کرمانشاه ارتباطی به راه اندازی پالایشگاه آناهیتا ندارد و در حال حاضر تصمیم بر این است که پالایشگاه کرمانشاه توسعه داده شود.

وی افزود: کرمانشاه ظرفیت داشتن سه پالایشگاه را هم دارد و مشکلی در افزایش تعداد پالایشگاه‌ها نیست، زیرا وجود تعداد بیشتر پالایشگاه، کشور را از واردات فرآورده‌های نفتی بی نیاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه در طرح توسعه پالایشگاه افزایش دو برابری ظرفیت پالایشگاه در نظر گرفته شده، گفت: در صورت تامین منابع مالی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی ظرف سه سال آینده و تا سال 1398 برنامه توسعه پالایشگاه به اتمام خواهد رسید.

جمشیدی افزود: در صورت توسعه پالایشگاه و افزایش دو برابری ظرفیت تولید آن، 100 درصد نیاز سوخت استان تا سال 1398 توسط پالایشگاه قابل تامین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار