دانشمند برتر جهان اسلام گفت: وقتی مسئولین، تجار و نمایندگان مجلس علاقه شدیدی به عنوان «دکتر» دارند، نتیجه آن پایین آمدن کیفیت آموزش می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 19 December 2015
دانشمند برتر جهان اسلام گفت: وقتی مسئولین، تجار و نمایندگان مجلس علاقه شدیدی به عنوان «دکتر» دارند، نتیجه آن پایین آمدن کیفیت آموزش می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، پروفسور محمدمهدی خدایی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه که امروز (28 آذر) در سالن شهید علیمحمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی برگزار شد، اظهارکرد: در شرایط کنونی شاهد آنیم که وضعیت آموزشی دانشجویان کشور دچار افت شده است.

وی ادامه داد: شاید یکی از عمده‌ترین دلایل آن این است که اغلب مردم به ویژه مسئولین، تجار و نمایندگان مجلس دوست دارند به آنها بگویند «دکتر».

خدایی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما اگر کسی می‌خواهد مسئول جایی شود و یا نماینده مجلس شود و یا اینکه تاجر شود، دوست دارند که مردم آنها را دکتر خطلب کنند.

رییس پیشین دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: همین عوامل باعث شده که بحث علم، پژوهش و فناوری در کشور ما خیلی جدی گرفته نشود.

خدایی گفت: این موضوع یک بحث جدی است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

این دانشمند برتر جهان اسلام با تاکید بر تقویت فرهنگ کار در جامعه، گفت: بحث فرهنگ کار یک بحث جدی است که باید دانشگاهیان، پژوهشگران و محققین آن را جدی گرفته و برای اینکه ایران در مسیر توسعه واقعی قرار گیرد، همه باید با جدیت کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ژاپنی‌ها روزانه سه شیفت در دانشگاه‌هایشان کار علمی می‌کنند تا اینچنین رشد علمی کرد‌ه‌اند و اگر ماهم می‌خواهیم رشد علمی چشمگیری داشته باشیم باید شبانه روز کار کنیم.

خدایی تاکید کرد: بالابردن کیفیت آموزشی موضوع بسیار مهمی است که هرگز نباید از کنار آن به سادگی گذشت. به عنوان مثال اگر قرار است دانشگاه اول مهر باز شود، باید اول مهر باز شود. اگر مدت زمان یک کلاس درس 1.5 ساعت است باید 1.5 ساعت برگزار شود. اگر یک کلاس باید در طول ترم 16 جلسه تشکیل شود، حتما 16 جلسه آن را تشکیل دهیم.

وی افزود: الان دیگر زمان آن نیست که تعداد دانشجویان و یا رشته‌های دانشگاه را افزایش دهیم. باید رشد کمی را کنار گذاشته و به فکر رشد کیفی دانشگاه باشیم.

رییس پیشین دانشگاه رازی همچنین تاکید کرد: باید پروژه‌های دانشگاهی نیز تقاضامحور بوده و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار