قائم مقام شورای عالی قرآن از برگزاری نخستین نشست کمیته بین المللی داوران با حضور اساتید برجسته قرآنی جهان اسلام به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 26 December 2015
قائم مقام شورای عالی قرآن از برگزاری نخستین نشست کمیته بین المللی داوران با حضور اساتید برجسته قرآنی جهان اسلام به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی سرابی عصر جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران از حضور منتخبان اقلیت‌های مسلمان ساکن در کشورهای غیر مسلمان به عنوان متسابق در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

قائم مقام شورای عالی قرآن برگزاری مسابقات قرآن کریم از سطوح مختلف شهرستان تا بین المللی را رویدادی فرهنگی - مذهبی و بسیار اثرگذار در ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم سبب ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و قرآنی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: سازمان اوقاف و امو خیریه در سال‌های اخیر در امر برگزاری مسابقات بسیار فعال عمل کرده و از کمیته‌های تخصصی تعریف شده در ستاد عالی مسابقات قرآن بهره گرفته است.

سرابی تاسیس ستاد عالی مسابقات قرآن با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را از مهمترین اقدامات و تدابیر در نظر گرفته شده برای اجرای مسابقات قرآنی دانست و گفت: سازمان اوقاف با سابقه‌ترین نهاد در برگزاری مسابقات قرآن است.

قائم مقام شورای عالی قرآن در تشریح اقدامات انجام شده در کمیته فنی و علمی ستاد عالی مسابقات قرآن گفت: در این کمیته با ۵۰ داور در جهت مناسب‌سازی و بروز رسانی آیین نامه‌های داوری مسابقات مختلف قرآن اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی شناسایی، ارتقاء سطح علمی و ارزیابی کار داوران مسابقات قرآن را از فعالیت‌های کمیته داوران عنوان کرد و گفت: تربیت داوران کارآمد به عنوان یکی از نیازهای اساسی در راستای استحکام بخشی به مسابقات قرآنی مطرح است.

قائم مقام شورای عالی قرآن افزود: تعداد ۱۳ استاد برجسته قرآن به عنوان اعضای ستاد عالی مسابقات در جلسات حضور پیدا کرده و سازمان اوقاف به عنوان باسابقه‌ترین نهاد در برگزاری مسابقات قرآن مطرح است.

سرابی تصریح کرد: ستاد عالی مسابقات قرآنی با همکاری کمیته علمی و فنی کار ارزیابی عملکرد داوران را انجام در این راستا شناسایی داوران، کلاس‌های آموزشی درجه بندی شده را انجام داده است.

قائم مقام شورای عالی قرآن  از حضور منتخبان اقلیت‌های مسلمان ساکن در کشورهای غیر اسلامی در مسابقات بین المللی قرآن خبر داد و گفت: این مهم منوط به شناسایی و تصویب راهکارهایی برای ایجاد تنوع در مسابقات بین‌المللی قرآن است.

سرابی ارائه آموزش‌های لازم برای داوران مسابقات قرآن را از برنامه‌های کمیته فنی داوران برای تربیت و رفع مشکل کمبود داوران عنوان کرد و افزود: کمیته فنی برای تشکیل کمیته بین‌المللی داوران اقدام نموده است.

وی از برگزاری نخستین نشست کمیته بین المللی داوران با حضور اساتید برجسته قرآنی جهان اسلام به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: دوره‌های مختلف مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی ایران برگزار شده است.

قائم مقام شورای عالی قرآن تاکید کرد: انتخاب معدود افراد برگزیده برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله آسیب‌های این حوزه است و سبب می‌شود بسیاری از استعدادهای درخشانی که در فینال مسابقات سراسری بازماندند در سطوح بین المللی نیز نتوانند حضور یابند.

وی  ترویج فرهنگ و انس با این کتاب آسمانی و سراسر نور و ایجاد نشاط معنوی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات سراسری دانست و افزود: امروز توجه دنیای اسلام به جمهوری اسلامی ایران معطوف شده و در این راستا ارزش‌های قرآنی به عنوان اهداف مهم و بنیادی مطرح است.

سرابی در پایان بیان کرد: طرحی در ستاد عالی مسابقات قرآن کریم عنوان شده که بر این اساس  با سطح بندی متسابقین فرصتی مغتنم برای ارزیابی جامع متسابقین و معرفی به مرحله بین‌المللی بدست می‌آید اما تاکنون سطح بندی متسابقین در مرحله بین المللی ثبت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار