قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات 300 میلیون دلاری فرش ماشینی طی 9 ماه گذشته از کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 10 February 2016
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات 300 میلیون دلاری فرش ماشینی طی 9 ماه گذشته از کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی خسروتاج صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید فرش ماشینی در کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌های بالای کشور در تولید فرش ماشینی گفت: در حال حاضر میزان صادرات فرش ماشینی با دستباف برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به ارزش 330 میلیون دلار فرش ماشینی از کشور صادر شده است، اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته، 300 میلیون دلار صادرات فرش ماشینی کشور بوده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اشباع بازار داخلی قصد داریم این میزان را تا پایان امسال به 400 میلیون دلار برسانیم.

خسروتاج با تاکید بر لزوم تغییر نگاه بنگاه‌های تولیدی به بازارهای صادراتی افزود: صنعت فرش ماشینی نیازمند توسعه بازارهای صادراتی است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال نیازمند افراد متخصص و ماهر هستیم و این موضوع باید در نظام آموزشی پیگیری شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اشتغال تک‌بخشی نیست و برای بهبود وضعیت موجود باید شاخص‌های کلان از جمله سرمایه‌گذاری، سپرده‌گذاری و ... تنظیم شود.

خسروتاج مشارکت صنعت و تولید را بدون کمک بانک‌ها غیرممکن دانست و ادامه داد: بانک‌ها باید در کنار تولید باشند، البته مشکلاتی طی یک دهه اخیر برای بانک‌ها ایجاد شده است و باید به آنها اجازه داد تا دوباره منابع خود را سازماندهی کنند.

وی ورود سرمایه‌های خارجی به کشور را فضایی برای آمادگی دوباره بانک‌ها در خصوص تزریق منابع به بخش تولید برشمرد و گفت: با ورود سرمایه‌های خارجی و اختصاص منابع به طرح‌های بزرگ منابع بانک‌ها برای طرح‌های تولیدی کوچک نیز فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار