معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت های گردشگری موجب اشتغال زایی می شود گفت: کرمانشاه می تواند از یک گذرگاه به مقصد اصلی گردشگری تبدیل شود.
کد خبر: ۱۸۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 14 February 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت های گردشگری موجب اشتغال زایی می شود گفت: کرمانشاه می تواند از یک گذرگاه به مقصد اصلی گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی نیک کردار عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: با برنامه ریزی و طرحی منسجم می خواهیم در ارائه خدمات نوروزی سال آینده یک گام جلوتر برداریم.

وی با بیان اینکه جاذبه های توریستی استان تنها به چند تکیه و آثار تاریخی ختم نمی شود اظهار کرد: جاذبه های طبیعی، گردشگری و فرهنگی استان بسیار است و به همین دلیل به تدریج استان کرمانشاه می تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری معرفی شود.

به گفته نیک کردار، از آنجا که گردشگری محور اصلی توسعه استان است باید در این راستا گام های بیشتری برداشته شود و اهداف تعریف شود.

برندسازی و توسعه گردشگری

وی با بیان اینکه یکی از راه های توسعه گردشگری استان برندسازی است تصریح کرد: مهمان نواز بودن مردم استان به عنوان یک برند قلمداد می شود که با حفظ این خصلت، همه شهرستان ها باید برای پذیرایی از مهمانان آراسته و آماده شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد، حفظ این شرایط تنها برای رسیدن به استانداردها است این در حالی است که خدمات باید بالاتر از استاندارد در نظر گرفته شود.

وی از کرمانشاه به عنوان مهد فرهنگ و تمدن یاد کرد و افزود: برای ارائه خدمات بهتر و برتر به مسافران باید ایجاد مجتمع های رفاهی و خدماتی به ویژه مجتمع های بین راهی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، دو بانده شدن راه های استان و گسترش مراکز خرید در این امر تاثیرگذار خواهد بود.

نیک کردار با تاکید براینکه وظایف هر دستگاه در ستاد تسهیلات نوروزی باید از طریق فرمانداران به شهرستان ها ابلاغ شود ادامه داد: تا قبل از فرارسیدن عید نوروز، با تعیین اعضا و کمیته ستاد باید به برگزاری چند جلسه ستاد تسهیلات نوروزی در کرمانشاه و شهرستان ها اقدام شود.

استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که تاکنون دو هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در مجموعه آثار تاریخی بیستون تنها اثر جهانی ثبت شده استان کرمانشاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار