معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد استخراجی باید تعطیل شود تا ایده‌ها به ثروت تبدیل شود، گفت: ذهن‌های نفتی تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۱۸۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 18 February 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد استخراجی باید تعطیل شود تا ایده‌ها به ثروت تبدیل شود، گفت: ذهن‌های نفتی تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا رحیمی در مراسم افتتاح نخستین استارتاپ دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: فناوری همزاد بشریت بوده و از همان ابتدا به شکل غیر رسمی بشر ایده‌های خود را تبدیل به کالا کرده است.

وی با اشاره به وقایع رخ داده در یک قرن اخیر در زمینه فناوری تصریح کرد: امروزه در پارک‌های علم و فناوری شاهد پیشرفت‌های خوبی در مورد فناوری و تبدیل ایده به ثروت بوده‌ایم که طی دو دهه اخیر پارک‌های علم و فناوری ایران هم با این روند رو به رشد همسو بوده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری کرمانشاه نیز از این روند عقب نمانده‌اند هرچند هنوز در استان جای کار بسیاری وجود دارد.

رحیمی برگزاری استارتاپ‌ها را یک رویداد جدید و سابقه آن در این را دو تا سه سال برشمرد و افزود: استارتاپ‌ها در ایران تبدیل شده به یک رویداد و مکان اثرگذار همچون مراکز رشد مسیر زیادی را باید طی کند.

وی با بیان اینکه در زمینه استارتاپ‌ها هنوز در مرحله فرهنگ‌سازی هستیم، گفت: امروز با شرایط کاهش قیمت نفت در جهان ضرورت تبدیل ایده‌ها به کالا و خدمات دوچندان شده است و باید ظرفیت‌های انسانی را در این زمینه به کار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تأکید کرد: ذهن‌های نفتی ما تا زمانی که از اتکا به درآمدهای نفتی جدا نشده است وضعیت کشور هیچ تغییری نمی‌کند.

رحیمی از ناتوانی تبدیل ایده به ثروت به عنوان یکی از مشکلات مهم کشور یاد کرد و بیان داشت: تبدیل ایده به محصول و خدمات نیازمند همت کارآفرینان است و برگزاری استارتاپ‌ها یکی از راه‌های توجه به این موضوع است.

وی کارآفرینی را فرآیند اتصال خلق ایده به تولید کالا و خدمات دانست و متذکر شد: در ایران در زمینه کارآفرینی هنوز در ابتدای راه هستیم و باید توجه داشت که در کشور در زمینه اشتغال‌های دولتی شرایط استخدام جدید وجود ندارد و تنها راه کاهش بیکاری توسعه کارآفرینی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر شاهد ورود کالاهایی به کشور هستیم که به راحتی می‌تواند توسط جوانان ایرانی در داخل تولید شود و با وجود تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان IT در استان هنوز هم واردکننده نرم‌افزار هستیم.

رحیمی با اشاره به اینکه مقوله فناوری تمام بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و... کاربرد دارد،‌یادآور شد: البته فناوری اطلاعات در عصر حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی بیان داشت: با مقایسه شرایط کشورهای مشابه ایران می‌بینیم که هندوستان با یک جهش چگونه بر موج فناوری سوار شده است و کشورهای دیگر از جمله سنگاپور بدون داشتن ذخایر طبیعی حجم بالایی از مبادلات فناوری را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه افزود: تا زمانی که اقتصاد کشور مبتنی بر استخراج نفت و گاز باشد و به سمت محصولات دانش‌بنیان و فناوری حرکت نکنیم وضعیت فعلی بدون تغییر خواهد ماند.

رحیمی حضور و فعالیت بخش خصوصی در صحنه برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و اظهار کرد: اقتصاد استخراجی باید تعطیل شود تا ایده‌ها به عمل و ثروت تبدیل گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار