رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: سیاست کاهش فرزندآوری نفوذ دشمنان اسلام به جوامع اسلامی است.
کد خبر: ۱۹۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 09 March 2016
رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: سیاست کاهش فرزندآوری نفوذ دشمنان اسلام به جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، انسیه خزعلی در همایش بهترین مادر دنیا که شامگاه گذشته در کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: دشمنان اسلام با تغییر سبک زندگی و ایجاد نگاه و تفکر فرزند کمتر به عنوان نماد توسعه یافتگی جوامع، سبب کاهش فرزندآوری و جمعیت جوامع اسلامی شده‌اند.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) افزود: بر اساس خط صریح قرآن کریم دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن نسل مسلمانان و اقتصاد هستند که این مسئله نیازمند توجه و هوشیاری جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت الگوبرداری از شیوه عملکردی حضرت زهرا(س) در فرزندپروری، ازدواج، نحوه انفاق و توجه به دیگران گفت: بر اساس الگوی رفتاری فاطمی در صورت وجود نگاه عاطفی و اکرامی مادر به فرزند، توجه به محبت‌های کاذب از بین می‌رود.

خزعلی با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه(س) از دید مستشرقین بسیار کامل و جمع بین اضداد است بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از طرفی مادر و همسری بسیار مهربان و شایسته و از طرفی فردی مدافع مظلومان و بسیار جدی در برابر ظالمان بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) تکیه‌گاه حرکت مسلمانان در تاریخ اسلام محسوب می‌شود عنوان کرد: شخصیت ایشان به گونه‌ای است که به عنوان پایه، اساس و تکیه‌گاه پدر خود ویژگی الگو و نمونه بودن را دارند.

خزعلی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) سرمشق و اسوه‌ای برای زنان و مردان در جهان هستند گفت: حضرت زهرا(س) در بین ائمه اطهار(ع) نیز اسوه و الگو بودند.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: راز پنهان بشریت در مادر ائمه اطهار(ع) نهفته است به گونه‌ای که تا پایان تاریخ خط جهت‌دهی را برای تمامی کسانی که خواستار حرکت در مسیر حقیقت فاطمی بوده را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) را از طریق سبک زندگی، عملکرد ایشان و از زبان پیغمبر اکرم(ص) می‌توان شناخت افزود: بزرگ بانوی اسلام الگو و نمونه‌ای مناسب برای دختران امروزی است که به دنبال هویتی چندگانه و نیازمند رسیدن به حقیقت الگویی مناسب هستند.

خزعلی گفت: ائمه اطهار (ع) برای تمامی مسائل علمی و غیرعلمی به فاطمه زهرا (س) رجوع می‌کنند که نشان از موقعیت علمی والای ایشان در نزد تمامی ائمه اطهار(ع) دارد.

وی بیان کرد: اهمیت حضرت فاطمه(س) به علم‌آموزی به اندازه‌ای است که حتی در ملاقات با زنان انصار و مهاجر به دنبال حل مسائل و سؤالات آنها است و پاسخگوی مسائل مختلف هستند.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه در زندگی بزرگ بانوی اسلام تلاوت آیات قرآن کریم، توجه به پیامبر اکرم (ص) و انفاق در راه خدا بسیار مهم بود بیان کرد: این سه مسئله بهترین سبک زندگی را برای زنان جوامع اسلامی ترسیم می‌کند.

خزعلی گفت: بررسی زندگی بانوی بزرگ اسلام نشان از وجود الگوی تربیتی مناسب برای تربیت فرزندان دارد که این رویه نشان از اهمیت ایشان به تربیت فرزندان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار