امام جمعه قصرشیرین
امام جمعه قصرشیرین گفت: اگر شعار "هیهات من‌ الذله" امام حسین(ع) در دنیا ترویج شود دیگر جایی برای ظلم و استکبار در دنیا از سوی مستکبران باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۳۱۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 14 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام علی ملکی با بیان اینکه آشنایی با مفاهیم نهضت عاشورا سبب از بین رفتن معضلات جهان می‌شود اظهار داشت: اگر شعار "هیهات من‌ الذله" امام حسین(ع) در دنیا ترویج شود، دیگر جایی برای ظلم و استکبار در دنیا از سوی مستکبران باقی نمی‌ماند.

امام جمعه قصرشیرین نهضت امام حسین(ع) را  یک نهضت بیدار کننده به سمت نور در مقابل ظلمت مطلق دانست و گفت: هر‌‌‌ کسی که با مفاهیم کربلا آشنا شود خود به خود جذب عاشورا می‌شود و به سمت آن حرکت می‌کند زیرا این نهضت بیدار کننده و آگاهی دهنده است.

ملکی با اشاره به وحشت نظام استکبار از مفاهیم عاشورایی عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره در تلاش هستند که با ترویج نهضت عاشورا در دنیا مقابله کنند لذا ما باید تا جایی که می‌توانیم معرفت حسینی را در دنیا و به‌ویژه در بین نسل جوان  ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از حرکتهای انقلابی و بیداری اسلامی در منطقه الهام گرفته از قیام عاشورا است افزود: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت حق علیه باطل و علیه شیطان محوری است و لذا باید برای انتقال پیامهای این نهضت تبلیغ جهانی انجام شود.

امام جمعه قصرشیرین مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا را برپایی امر به معروف‌ و نهی از منکر و ظلم‌ستیزی دانست و اظهار کرد: عزاداری‌های ما نباید فقط احساسات ما را بیدار کند، بلکه باید شناخت حق از باطل، معرفت و امام‌شناسی ما را نیز افزایش دهد و این که فقط سینه‌زده شود اما در مورد هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بحث نشود بهره چندانی نبرده‌ایم.

وی با بیان اینکه گریه‌ای برای اباعبدالله(ع) ارزش دارد که همراه با افزایش معرفت و بینش ما از امام حسین(ع)  باشد بیان کرد: در هیئتهای عزاداری، مجالس باید همراه با برپایی سخنرانی برای روشنگری درباره رسالت امام حسین(ع) باشد.

ملکی با بیان اینکه هیئتهای عزاداری باید آموزشگاهی برای سربازی امام زمان(عج) و ولایت فقیه باشد گفت: سخنرانان و مداحان باید به سمت تعالیم و آموزشهای دینی حرکت کنند و مفاهیم عاشورایی را در نوحه‌ها بگنجانند.

وی نهضت عاشورا را از لحظات صبر زینب(س) تا شهادت حسین(ع) درسی ماندگار برای نسل جوان دانست و اظهار کرد: حضرت زینب(س) یک الگوی کامل برای بانوان است که ایشان در اوج مصیبت نماز شبش ترک نمی‌شود و لحظه به لحظه درس بندگی به ما می‌دهند.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به اینکه شور حسینی همراه با شعور حسینی معرفت ما را افزایش خواهد داد افزود: وقتی که خورشید وجود امام حسین(ع) را شناختیم و به راه او ایمان و اعتقاد پیدا کردیم گریه ما نیز ارزشمند خواهد بود و اینجا است که اهمیت سخنرانی روحانیت و منبری‌ها نمایان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار