مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بر ضرورت حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام تأکید کرد و گفت: طرح پیش‌سرد در کشتارگاه بیستون کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 24 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،نادر پرور با اشاره به کشتار غیرمجاز دام و طیور در این شهر، اظهار داشت: کشتار غیرمجاز در مکان‌های غیربهداشتی محیط زیست را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود که تنها به صرف ارزانی یک محصول اقدام به خرید آن نکنند، گفت: افرادی که اقدام به ذبح غیرمجاز می‌کنند از صنف مربوطه پروانه نگرفته‌اند و صنفی که غیرمجاز باشد باید پلمب شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان خواستار کمک و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شد و ادامه داد: اکیپ‌های مشترکی از سوی دامپزشکی، اجرائیات و مرکز بهداشت در سطح شهر تردد می‌کنند و از اقدامات این افراد تا حدی جلوگیری می‌کنند که نیاز به همکاری بیشتر دستگاه‌های مربوطه است.

وی به پلمب 450 مورد در 91 هزار بازدید در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: افراد پس از پلمب خودسرانه اقدام به فتح پلمب می‌کنند که در اینجا حمایت جدی‌تری از سوی دستگاه قضایی و انتظامی لازم و ضروری است، نوع برخورد باید بازدارنده باشد.

پرور با اشاره به اجرای طرح پیش‌سرد در کشتارگاه بیستون، تصریح کرد: لاشه دام‌ها در اصلی‌ترین کشتارگاه کرمانشاه با رعایت مسائل بهداشتی و پیش‌سرد در سطح شهر توزیع می‌شود.

وی اجرای طرح پیش‌سرد را گام مهمی در راستای سلامت بهداشت عمومی عنوان و بیان کرد: بعد از اینکه لاشه استحصال شد در دمای صفر تا چهار درجه اتاق سرد قرار می‌گیرد و در آن یک‌سری تغییرات از جمله بالا رفتن اسیدیته گوشت اتفاق می‌افتد که این خود موجب افزایش کیفیت و ماندگاری گوشت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار