معاون بهزیستی کرمانشاه:
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه آزمایش‌های ژنتیکی امکان تشخیص بیماری قبل از تولد را فراهم می‌کند، گفت: بیماری‌های ارثی و مادرزادی کودکان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۳۳۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 07 December 2016

به گزارش تابناک، کارگاه دوروزه مشاوره ژنتیک با حضور کارشناسان مرکز بهداشت کرمانشاه و معاونت‌های امور پیشگیری شهرستان کرمانشاه امروز با حضور 70 نفر از کارشناسان بهداشت و فردا با حضور کارشناسان اداره‌کل بهزیستی برگزار می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری این کارگاه با هدف آگاهی و اطلاع‌رسانی از معلولیت‌های ناشی از اختلال ژنتیکی، اظهار داشت: لازم است در مشاوره متابولیک یک مشاوره چشم پزشکی هم داشته باشیم.

فرحناز محمدی با بیان اینکه آزمایش‌های ژنتیکی امکان تشخیص بیماری قبل از تولد را فراهم می‌کند، گفت: هزینه پذیرش و معاینه برای عموم رایگان است و تا حدود 3 میلیون تومان کمک هزینه آزمایش پرداخت می‌شود.

این مسؤول به سه مرکز خصوصی در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: دو طرح پایلوت در حال انجام است‌.

محمدی با بیان اینکه هیچ ازدواجی بدون آزمایش انجام نمی‌گیرد، یادآور شد: در آزمایشات قبل از ازدواج بیماری تالاسمی بیشتر مدنظر است برای آزمایش‌های دیگر باید غربالگری مشاوره شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه آمار مرگ بین نوزادان را بسیار پایین اعلام کرد و افزود: بیماری‌های ارثی و مادرزادی کودکان را تهدید می‌کند.

منبع: اداره کل بهزیستی کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار