قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: استان کرمانشاه در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد آسیب پذیری قابل توجهی دارد و شیب اعتیاد در این استان نسبت به بقیه استانها بالاتر است.
کد خبر: ۴۰۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 07 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،، سردار علی مؤیدی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تدابیر اندیشیده شده در امر مبارزه با اعتیاد و تحرکی که سال گذشته در کشور ایجاد شد، به ویژه با ورود مقام معظم رهبری به بحث آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد، نه فقط در بدنه دولت بلکه در تمامی استانها به این موضوع ویژه نگاه می شود.

وی خاطر نشان کرد:استان کرمانشاه از نظر تعداد برگزاری جلسات مبارزه با مواد مخدر جایگاهی خوبی در کشور نداردو از حیث برگزاری جلسات رتبه ۱۸کشوری را دارد، هرچند شهرستان کرمانشاه از نظر برگزاری تعداد جلسات عملکرد قابل قبولی داشته و از این حیث رتبه اول را در استان دارد که این موضوع جای تقدیر ویژه دارد.

 قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورتصریح کرد: آلودگی به مواد مخدر در روستاهای استان مشاهده شده و ۱۰۰ روستای استان در صورت تامین فضا و امکانات در امر پیشگیری ورود خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پایلوت طرح توانمندسازی در ۱۳ استان افزود: استان کرمانشاه جزو استانهای ویژه در این طرح می باشد.

مؤیدی ابراز داشت:به توجه به همجواری استان کرمانشاه با اقلیم کردستان و بخش مرکزی عراق در مسیر ترانزیت تولید پیش سازهای مواد مخدر از مسیر اقلیم کردستان عراق و بعضا بخش مرکزی عراق بوده و از طرفی از سمت ما هم  ترانزیت مواد مخدر به کشور عراق با توجه به بازار گرم مواد مخدر در این کشور وجود دارد که باید این مسیر از کرمانشاه به عراق و بالعکس را ناامن کنیم.

به گفته این مسئول:در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی راه اندازی شش مرکز سرپناه شبانه به صورت شلتر در شهرستانهای کرمانشاه(دو مرکز مردانه و یک مرکز زنانه)، سنقر، کنگاور و هرسین را داشته باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار