رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از آغاز واکسیناسیون رایگان سگ های صاحبدار علیه بیماری هاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 15 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک؛ دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:سالانه بیش از 500 قلاده سگ صاحب دار، گله، سگ های نگهبان و... در این شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه می شوند.

وی هاری را یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان عنوان کرد و افزود: علائم این بیماری در سگ ها عمدتا شامل ترس، حالت تهاجمی، ریزش بزاق از دهان، گیجی و تشنج است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیماری هاری به دلیل میزان کشندگی بالا حتی تا 100 درصد بسیار حائز اهمیت است و معمولا از پس از گزش و از طریق بزاق حیوان هار به حیوان دیگر یا انسان منتقل می شود.

دکتر علیزاده خاطرنشان کرد: افراد در صورت گزدیگی از سوی حیوان مشکوک به هاری حتما باید برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند چراکه پس از ظهور علائم بالینی چه در انسان و چه در حیوان درمان پذیر نیست و مرگ بیمار حتمی خواهد بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی آموزش مردم در خصوص اهمیت بیماری، کنترل هاری حیوانات وحشی و واکسیناسیون را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون سگ های نگهبان و گله در ابتدای فصول سرد سال که احتمال درگیری با حیوانات وحشی مانند شغال، روباه و گرگ را دارند یکی از راه های پیشگیری از بیماری هاری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار