مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از پاکسازی 300 کیلومتر از مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 29 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،غلامحسین کاظمی ، اظهار کرد: طرح پاکسازی مسیر زوار اربعین در استان کرمانشاه از فردا (هشتم آبان) و از شهرستان صحنه که ورودی استان است، آغاز خواهد شد.

وی طول این مسیر را حدود 300 کیلومتر عنوان کرد که تا مرز خسروی ادامه دارد و یادآور شد: پاکسازی در راه‌های و جاده‌های استان صورت می‌گیرد که متولی خاصی برای پاکسازی ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از همکاری حدود 300 نفر در این طرح پاکسازی خبر داد و گفت: این افراد محکومین جرائم خرد هستند که پیشنهاد شده به جای حبس، کار پاکسازی را انجام دهند.

کاظمی با بیان اینکه زباله‌های جمع‌آوری به شرکت بازیافت تحویل خواهد شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این زباله‌ها به خود همین افراد باز می‌گردد.

وی عنوان کرد: کیسه‌هایی که برای جمع‌آوری زباله در نظر گرفته شده نیز بازیافت پذیر هستند.

به گفته این مسئول، بر اساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته  این افراد در طول مسیر و شهرستانها تقسیم شده و در هر دو کیلومتر یک نفر با لباس مشخص مشغول فعالیت خواهد بود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر پاکسازی مسیر زوار اربعین، فرهنگسازی برای مردم و جا افتادن فرهنگ جمع آوری و تفکیک زباله است.

مدیرکل محیط زیست استان یادآوری کرد: به علاوه در طول مسیر در کنار موکب‌ها کیسه‌های مخصوص برای زباله در نظر گرفته شده که این زباله‌ها نیز وارد چرخه بازیافت خواهد شد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار