رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زوار عتبات عالیات خواست تا مواد گیاهی و گوشتی از کشور عراق با خود همراه نیاورند.
کد خبر: ۵۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 30 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازایسنا، خسرو شهبازی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و ترویجی کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی که امروز(هشتم آبان) در محل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، ، از زوار عتبات عالیات خواست به هیچ عنوان مواد گیاهی نظیر خرما و  مواد گوشتی از کشور عراق با خود همراه نیاورند، چراکه احتمال وجود بیماری در این محصولات و انتقال آن به داخل کشور به لحاظ عدم رعایت مسائل قرنطینه‌ای دور از انتظار نیست.

وی در ادامه با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از ظرفیت‌های بالای کشاورزی شامل 940 هزار هکتار اراضی کشاورزی، 4.6 میلیون واحد دامی، 527 هزار هکتار جنگل، یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع و... اظهار کرد: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان مرتبا در معرض تهدیدات زیستی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در بخش دامپزشکی همواره از حیث بیماریهای مشترک دامی در معرض تهدید است، گفت: این موضوع با توجه به داشتن مرز طولانی این استان با کشور عراق حائز اهمیت بوده و توجه به موضوعات پدافند غیرعامل را در استان مهم می کند.

وی به چاپ کتاب سند راهبردی پدافند زیستی جهاد کشاورزی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این کتاب تمامی برنامه‌های پدافندی در حوزه کشاورزی استان عنوان شده و امیدواریم بتواند نقش مهمی در دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی استان داشته باشد.

شهبازی در ادامه با تاکید بر اینکه پیگیر تامین غذای سالم برای مردم استان هستیم، ابراز امیدواری کرد: با این رویکرد شاهد اثرات کم بیماری زایی ناشی از مصرف غذا باشیم.

در این نمایشگاه یک روزه در یازده غرفه دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، ترویجی و فرهنگی کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به نمایش گذاشته شده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار