معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: باید چاره‌ای برای احیای موسیقی سنتی اندیشید.
کد خبر: ۹۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 20 September 2015
نصرت‌الله سپهر در این باره اظهارکرد: جامعه استان کرمانشاه مدتهاست که تحت تاثیر کارهای موسیقی بازاری، دچار آسیب شده و گویا مردم دیگر تمایلی به شنیدن موسیقی اصیل و سنتی ندارند.

 وی تاکید کرد: تداوم این وضعیت در فضای موسیقی استان نگران کننده است و باید چاره‌ای برای احیای موسیقی سنتی استان کرمانشاه اندیشید.

این مقام مسئول فرهنگی هنری در استان کرمانشاه اظهارکرد: در همه جای دنیا، دولتها از موسیقی سنتی و اصیل خود به شکل ویژه حمایت می کنند، بنابراین لازم است که در کشور ما نیز همه متولیان فرهنگی با حمایت جدی از این نوع موسیقی فاخر و کهن زمینه ادامه حیات و رشد و بالندگی آن را فراهم کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: باید شرایط ترویج موسیقی سنتی را در بستر جامعه فراهم کنیم.

سپهر تصریح کرد: موسیقی سنتی استان کرمانشاه دارای قدمتی بس طولانی است و این وظیفه تک تک ماست که برای احیای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی مانند کشوری است که روح در آن حرکت می کند، اما تعداد کمی از افراد می فهمند که در هر قطعه از موسیقی شوری نهفته است و آوای موسیقی سنتی نجوای عرفان است.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به امید آن روز که بتوانیم هنر موسیقی را به جایگاه اصلی خود برسانیم و هنرمندان واقعی که در گوشه و کنار این سرزمین در حال فعالیت هنری هستند را به ایرانیان بشناسانیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار