نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حادثه دلخراش و تاسف آور منا به خوبی نشان داد که سعودی ها توان و لیاقت برگزاری مناسک عظیم حج را ندارند.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 03 October 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حادثه دلخراش و تاسف آور منا به خوبی نشان داد که سعودی ها توان و لیاقت برگزاری مناسک عظیم حج را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی علما روز شنبه با حضور در دفتر اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه ضایعه درگذشت برادرش را در حادثه منا به وی تسلیت گفت.

آیت الله علما ضمن آرزوی علو درجات برای آن سعید فقید، برای بازماندگان صبر جمیل را مسئلت کرد.

وی در این دیدار با انتقاد از دولت عربستان و مسوولین سعودی اظهار کرد: این حادثه دردآور در شرایطی اتفاق افتاد که در روز عرفه امسال و اربعین امام حسین (ع) در سال گذشته میلیون ها زائر وارد کربلا شدند اما هیچ اتفاقی برای آن ها رخ نداد.

آیت الله علما یادآور شد: دولت عربستان با وجود قصوری که مرتکب شده اشتباهات خود را نپذیرفته و به صورت رسمی حاضر به عذرخواهی نشده است.

وی تصریح کرد: رویداد بزرگی مانند حج اگر به درستی مدیریت نشود می تواند به چنین فاجعه ای که همگان در منا دیدند ختم شود که متاسفانه با بی تدبیری سعودی ها باعث کشته شدن جمع بسیار زیادی از حجاج بیت الحرام شد.

برگزاری مراسم جان باختگان حادثه منا از سوی امام جمعه و استاندار کرمانشاه


در پایان این دیدار قرار شد مراسم بزرگداشت جان باختگان ایرانی حادثه منا از ساعت 14:30 دقیقه فردا (یکشنبه) در مسجد الغدیر(کندوله ای ها) کرمانشاه واقع در چهار راه بسیج با حضور مسئولین و مردم برگزار شود.

علی رازانی برادر استاندار کرمانشاه از جمله جان باختگان حادثه ناگوار حادثه منا در روز عید قربان بود که از شهرستان بروجرد در استان لرستان به سرزمین وحی اعزام شده بود.

465 نفر از حجاج ایرانی در حادثه منا جان خود را از دست دادند که هیچ یک از حجاج کرمانشاهی در بین این نفرات حضور نداشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار