کاروان 200 نفری متشکل از دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان قصرشیرین روز یکشنبه در قالب راهیان نور راهی مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شدند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 18 October 2015
کاروان 200 نفری متشکل از دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان قصرشیرین روز یکشنبه در قالب راهیان نور راهی مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین در آیین بدرقه این دانش آموزان در دبیرستان دخترانه رسالت گفت: امروز وظیفه داریم نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم و طرح اعزام راهیان نور بهترین راهکار در تحقق این مهم است.

نعمت الله نازپرورده افزود: دانش آموزان اعزامی در قالب کاروان راهیان نور به مدت دو روز از مناطق عملیاتی مرصاد، پاوه و کرمانشاه بازدید می کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاس های فرهنگی شامل اجرای ادعیه و ترویج فرهنگ نماز و اهتمام به آموختن قرآن و احکام از دیگر برنامه های این اردو برای دانش آموزان است.

معاون فرماندار قصرشیرین با اشاره به تقارن این سفر معنوی با ایام محرم و عزای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: این اردوها فرصت مناسبی برای حفظ ارزش های دفاع مقدس و آشنایی بیشتر دانش آموزان با آرمان های شهدا و فرهنگ عاشوراست و دانش آموزان می توانند در این سفر معنوی با بصیرت افزایی خود برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان آمادگی داشته باشند.

نازپروده آشنایی با مفاهیم ایثار و شهادت را از جمله اهداف اصلی اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور ذکر کرد و گفت: طرح اعزام راهیان نور در واقع یک انقلاب فرهنگی برای مقابله با دشمن است که باید در بین نسل جوان نهادینه شود.

سه هزار و 500 دانش آموز قصرشیرینی در مقاطع مختلف تحصیلی و پیش دانشگاهی مشغول تحصیلند.

قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار