مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: داوران در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم باید با نهایت دقت نخبگان قرآنی استان را برای حضور در رقابت های کشوری شناسایی کنند.
کد خبر: ۱۲۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 05 November 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: داوران در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم باید با نهایت دقت نخبگان قرآنی استان را برای حضور در رقابت های کشوری شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمدباقر حسینی اراکی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی رفاهی بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایش امام علی (ع) در نهج البلاغه قرآن بزرگترین درمان مشکلات و گرفتاری هاست.

وی با اشاره به فاجعه عظیم منا و به شهادت رسیدن پنج قاری نخبه قرآن کریم، گفت: این اتفاق موجب شد که ما ذخیره های قرآنی بسیار ارزشمندی را از دست دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بیشتر تلاوت ها در مجالس ختم صورت می گیرد و این زیبنده نیست، چرا که قرآن کریم کتاب قانون و توحید بوده و سلوک بندگی را به انسان می آموزد.

حسینی اراکی اخلاق بندگی را از مهمترین ثمرات برگزاری مسابقات قرآن کریم و تربیت نخبگان قرآنی برشمرد و ادامه داد: در جلسه ای که مقام معظم رهبری سال گذشته با نخبگان قرآنی داشتند ایشان تأکید کردند که تلاوت زیبا مقدمه ای برای داشتن اخلاق قرآنی است.

این مسئول تأکید کرد: جامعه ما باید از چهره های قرآنی الگو بگیرد و عمل به دستورات قرآن کریم نیز توسط افراد مورد غفلت واقع نشود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه آذر ماه سال جاری میزبان برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری کشوری با حضور نخبگان قرآنی برجسته خواهد بود، افزود: داوران در مرحله استانی باید با نهایت دقت نخبگان قرآنی استان را برای حضور در مسابقات کشوری شناسایی کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: برگزیدگان مرحله استانی با شرکت در جلسات آموزشی هفته ای و با حضور اساتید برجسته خود را برای درخشیدن در مسابقات کشوری آماده می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار