مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اهدای اعضای بدن پنج بیمار مرگ مغزی و ایست قلبی در استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 14 November 2015
مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اهدای اعضای بدن پنج بیمار مرگ مغزی و ایست قلبی در استان در سال جاری خبر داد.

کبری طلیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته تنها دو مورد اهدای عضو داشته ایم اظهار کرد: این میزان اهدا عضو در سال جاری نسبت به سال 93 فوق العاده بوده است.

طلیعی با بیان اینکه آخرین اهدای عضو در روز گذشته اتفاق افتاده ادامه داد: ثریا ریزوندی، بانوی 46 ساله کرمانشاهی بود که به علت ایست قلبی فوت کرد و هشت عضو از اعضای بدن وی اهدا شد.

مسئول واحد فراهم آوری و اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بابک کاظمی 49 ساله، پرستو قریبی 31 ساله، نعمت الله حاتمی 59 ساله و محمدی 21 ساله چهار بیماری بودند که در یک ماه اخیر اعضای بدن آنها به نیازمندان اهدا شده است.

به گفته وی، فرهنگ اعضای عضو به تدریج در استان در حال نهادینه شدن است که رسیدن به این موفقیت به تلاش بیشتر اصحاب رسانه، مطبوعات و صدا و سیما وابسته است.

این مسئول یادآور شد، اجازه ولی دم و همسر برای اهدای عضو بانوانی که به مرگ مغزی دچار می شوند الزامی است.

فردی که به مرگ مغزی دچار می شود در صورت تایید آزمایش های مربوطه داوطلبی مناسب برای اهدای عضو است و خانواده وی کم تر از 10 روز فرصت دارند که برای عمل پیوند رضایت داده و با این کار خود به 10 تا 12 بیمار زندگی ببخشند.

استان کرمانشاه در حالی آمار بسیار پایینی در بحث اهدای عضو دارد که یکی از استان های اول کشور در بحث بالا بودن آمار مرگ مغزی محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار