مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: ویژه برنامه "چراغ دانایی" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 15 November 2015
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: ویژه برنامه "چراغ دانایی" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

رضا موزونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان آغاز می‌شود و تا 30 آبان ماه ادامه دارد، اظهار داشت: مهمترین برنامه این هفته چهارشنبه 27 آبان ماه ساعت 9 در فرهنگسرای آفرینش کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در این ویژه برنامه حضور دارند، عنوان کرد: تقدیر از 40 عضو فعال کتابخوانی، هشت طرح کتابخوانی برتر، اجرای سرود نمایش و برپایی نمایشگاه مرکزی از جمله برنامه‌های «چراغ دانایی» است.

موزونی اهدای کتاب به شرکت‌کنندگان در ویژه برنامه «چراغ دانایی» را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد و گفت: اهداب کتاب به صورت رایگان به کودکان شهر و روستا، برگزاری ویژه برنامه‌هایی در مراکز با همکاری سایر ادارات از برنامه‌های این اداره به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: دعوت از مدارس اطراف و والدین جهت بازدید از برنامه‌های مراکز، حضور مریبان کانون در مدارس و مطالعه گروهی در کلاسها و معرفی کتابهای کانون، برپایی نمایشگاه کتاب و آثار اعضای کانون، فضاسازی تمامی مراکز با برگه‌های کتابخوانی و طرحهای کتابخوانی و استفاده از تصاویر و عناوین کتابهای کانون از دیگر برنامه‌های این هفته است.

موزونی اجرای تمامی برنامه‌های این هفته را در استان کرمانشاه با محوریت کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: با توجه به پایین بود سرانه مطالعه و کتابخوانی در سطح کشور، هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی لزوم توجه ویژه به اهمیت کتاب و کتابخوانی میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیتهای فرهنگی دارای کتابخانه‌هایی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، عنوان کرد: مسئولان استان به عنوان داعیه‌‌دار فعالیتهای زیربنایی، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی به عهده دارند و حضور آنها در برنامه «چراغ دانایی» نشانه اهمیت این موضوع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار