مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با تاکید بر نقش مهم مردم استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه باید در شان این استان ساخته شود.
کد خبر: ۱۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 16 November 2015
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با تاکید بر نقش مهم مردم استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه باید در شان این استان ساخته شود.

سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلنگ باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه بزودی به زمین زده می شود، گفت: برای طراحی خوب این باغ موزه از موزه‌های مختلف کشور بازدید شده و تلاش خواهیم کرد باغ موزه ای در شان مردم این استان بنا شود.

محمدی با بیان اینکه پیش از این اعلام شده بود کلنگ‌ باغ موزه دفاع مقدس استان همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور محسن رضایی از پیشکسوتان دفاع مقدس به زمین زده شود، گفت: به دلیل تغییر استاندار این اتفاق نیفتاد، اما امیدواریم بزودی با حضور استاندار کرمانشاه کلنگ ساخت این باغ موزه به زمین زده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: تلاش خواهیم کرد مسئولین کشوری نیز در مراسم کلنگ زنی این باغ موزه حضور داشته باشند.

محمدی گفت: بر اساس آخرین برنامه ریزی انجام شده باغ موزه دفاع مقدس استان داخل پادگان توحید در ورودی شهر کرمانشاه  و در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی برای ساخت یک میدان در محدوده باغ موزه و ساخت المان دفاع مقدس نیز انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تشکیل هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس، رئیس دفتر فرهنگی این باغ موزه را استاندار کرمانشاه دانست و گفت: نهاد های مختلف استان و مسئولان فرهنگی و فرماندهان نظامی از اعضای این دفتر هستند.

به گفته محمدی برای طراحی تالارهای این باغ موزه با گروه مشاوری از دانشگاه تهران قرارداد منعقد شده است.  

محمدی افزود: پیگیر تخصیص بخشی از بودجه مربوط به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه در سفر ریاست جمهوری به استان خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به روند ساخت یادمان گیلانغرب داشت و آن را از یادمان های اصلی منطقه برشمرد و گفت: ساخت یادمان گیلانغرب از مصوبات سفری مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که در زیر بنای پنج هزار مترمربع در حال احداث است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود فاز اول یادمان گیلانغرب 22 بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد، گفت: فاز دوم این پروژه و اتمام آن در خرداد ماه سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

محمدی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 70 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت یادمان گیلانغرب از 22 بهمن ماه سال 92 آغاز شده است.

وی در ادامه میزان پیشرفت فیزیکی حرم شهدای دالاهو را نیز 60 درصدی اعلام کرد و گفت: کار ساخت این حرم در زمینی به مساحت 5000 مترمربع و زیر بنای 100 مترمربع از ابتدای امسال آغاز شده است.

به گفته محمدی ساخت حرم شهدای دالاهو ظرف یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

محمدی در ادامه اشاره ای هم به توسعه یادمان مرصاد داشت و گفت: کار توسعه این یادمان در مساحت 1800 مترمربع زیر بنا در حال انجام است.

وی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه یادمان مرصاد را بالای 70 درصد اعلام کرد و گفت: کار توسعه این یادمان از اواخر سال 92 اغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار