دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید بر اینکه مصممیم با جرایمی که موجب نگرانی مردم می شود برخورد ویژه کنیم، گفت: اجازه افزایش آمار جرایم خشن را نخواهیم داد.
کد خبر: ۱۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 16 November 2015
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید بر اینکه مصممیم با جرایمی که موجب نگرانی مردم می شود برخورد ویژه کنیم، گفت: اجازه افزایش آمار جرایم خشن را نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مجتبی ملکی در جلسه ستاد جرایم خاص استان که امروز (25 آبان) در محل سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: رسیدگی ویژه به بحث جرایم خاص در راستای دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان است.

وی ادامه داد: هر موضوعی که بحث امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازد در لیست جرایم خاص قرار می‌گیرد که ما وظیفه داریم به صورت ویژه به آنها رسیدگی کنیم.

دادستان کرمانشاه گفت: آمار و ارقام نشان می دهد بحث سرقت به یک موضوع جدی در سراسر کشور تبدیل شده و به تبع استان کرمانشاه نیز از این قائده مستثنی نیست.

ملکی تصریح کرد: امروزه در سطح کشور بحث سرقت حجم بالایی از پرونده های دستگاه قضایی را به خود اختصاص داده که نوعی از ایجاد نگرانی و عدم احساس امنیت برای خانواده ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: برخورد ویژه با سارقین در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و ما کمترین میزان مساعدت در زندان را نسبت به مجرمین سرقت داریم.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: مجرمین سرقت باید مجازات خود را تمام و کمال تحمل کنند و هیچگونه رفعتی شامل حال آنها نخواهد شد.

ملکی افزود: در همین راستا 4 شعبه ویژه بازرسی و دادیاری در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه به رسیدگی به پرونده های سرقت اختصاص داده‌ایم و در دادگستری استان و همچنین در دادگاه تجدیدنظر استان نیز شعبی را با دستور رئیس کل دادگستری استان به همین مقوله سرقت احتصاص داده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: عدم روشنایی معابر از جمله مواردی است که می تواند منجر به بروز سرقت شود که باید نسبت به ایجاد روشنایی در نقاط کور سطح شهر توسط نهادهای ذیربط اقدام شود.

دادستان کرمانشاه گفت: نصب دوربین های مداربسته در صنوف مختلف و همچنین در مشاعات آپارتمانها از دیگر مواردی است که می تواند به کاهش سرقت کمک کند که در این راستا شهرداری می تواند صدور پایان کار ساختمان را منوط به نصب دوربین های مداربسته در قسمت مشاعات ساختمان کند.

ملکی تاکید کرد: همچنین نیاز است سیستم های پایش تصویری نیروی انتظامی و شهرداری با یکدیگر لینک شوند که رسیدگی به جرایم سرقت با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در پایان اظهارکرد: از این همه مصوبه بدون خروجی در جلسات مختلف خسته شده ایم و دیگر موقع آن رسیده برای مقابله با جرایمی همچون سرقت کار عملی توسط همه دستگاه ها و سازمانهای ذیربط صورت گیرد و ما به عنوان دستگاه قضایی به جد در این خصوص ورود پیدا کرده ایم و انتظار داریم دیگر نهادها هم ورودی جدی به این موضوع داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار