نمایشگاه محرق طلاب حوزه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه تحت عنوان «خیمه گاه عشاق» با هدف معرفی فرهنگ عاشورایی در قالب هنر در کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 13 December 2015
نمایشگاه محرق «خیمه گاه عشاق» به همت طلاب حوزه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه پیش از ظهر یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه در محل نگارخانه کلهر مجتمع فرهنگی- هنری شهید آوینی کرمانشاه افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۷۰ تابلو محرق ساقه گندم حاصل تلاش ۱۵ طلبه حوزه علمیه امام خامنه ای است که در یک کارگاه دو ماهه ساخته شده و هم اکنون به نمایش در آمده است.

منیژه یوسفی از طلاب این حوزه و رتبه اول محرق جشنواره قرآن کار آموزش طلاب مذکور را به عهده داشته و طی کارگاه دو ماهه تابلوهای مذکور ساخته شده اند.

آثار به نمایش در آمده نیز با محوریت مباحث عاشورایی بوده و هدف از برپایی آن نیز ارائه تصویری زیبا از واقعه عاشورا در قالب این هنر اسلامی است.

نمایشگاه «خیمه گاه عشاق» از امروز ۲۲ آذر ماه به مدت یک هفته در نگارخانه کلهر برپاست و علاقه مندان می توانند طی روزهای برگزاری صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصرها ۱۴ الی ۱۷ از آثار نمایش داده شده بازدید به عمل آورند.

این اولین نمایشگاه خواهران طلبه مدرسه علمیه امام خامنه ای بوده و از جمله بخش های جنبی آن می توان حضور اساتید و مبلغان دینی حوزه علمیه امام خامنه ای در محل برگزاری نمایشگاه و پاسخگویی به شبهات، دینی و اعتقادی مراجعه کنندگان پیرامون مباحث محرم اشاره کرد.

حجت الاسلام سعید فتحی، مدیرحوزه های علمیه استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نشان از روحیه هنرمندی خواهران طلاب در کنار روحیه طلبگی  آنها است.

وی افزود: تلاش های صورت گرفته توسط خواهران طلبه در این نمایشگاه نشان می دهد که در زمینه های مختلف خواهران از برادران می توانند پیشی بگیرند و اگر به آنها بها داده شود می توانند بیش از قبل دین را در قالب هنر معرفی کنند.

حجت الاسلام فتحی از مساعدن مدیریت حوزه های علمیه استان در زمینه کمک به طلاب هنرمند در راستای معرفی ارزش های اسلامی خبرداد و گفت: در این زمینه  از هر کمکی که بتوانیم دریغ نخواهیم کرد.

منیژه یوسفی، سرپرست گروه طلاب هنرمندی که آثار آنها در نمایشگاه مذکور به نمایش درآمده بود نیز در خصوص آثار به نمایش در آمده و روند کار توضیحاتی را ارائه کرد.

وی افزود: یکی از تابلوهای به نمایش در آمده تابلویی  مخصوص است که سمبل شهدای کربلا بوده  و پس از پایان نمایشگاه مذکور به حرم امام حسین(ع) هدیه خواهد شد.

این هنرمند طلبه از ساخت و نمایش تابلوی سه بعدی دیگری که معرق مس است نیز خبرداد و گفت: این تابلو نیز در پایان نمایشگاه به حوزه علمیه امام خامنه ای هدیه داده می شود و در ساختمان جدید این حوزه نصب خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار