رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: هزینه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه حدود 20 هزار دلار تمام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 15 December 2015
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: هزینه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه حدود 20 هزار دلار تمام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی در کرمانشاه، اظهار کرد: در کشوری که نظام جمهوری اسلامی مستقر است و شعار «العلم السلطان» هدف غایی در مسیر توسعه آن مد نظر قرار گرفته، دانشگاهیان و فرهنگیان باید مساعی مشترک داشته باشند.

وی بیان داشت: یقیناً در مسیر توسعه کشور اگر با نگاه مشترک به مسائل، امور توسعه را دنبال کنیم بیشتر به جایگاه علم بها داده‌ایم و مسئولان نیز باید در این مسیر التزام یابند تا فرهنگ پژوهش و تحقیق به عنوان یک اولویت جدی‌تر دنبال شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تأکید بر استفاده از ظرفیت مناسب آموزش و پرورش در صحنه تعلیم و تربیت نیروهای پژوهشگر، گفت: آموزش و پرورش با اعتبارات کم، کارهای بزرگی انجام و طیف وسیعی از خدمات آموزشی، پژوهشی و تربیتی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

اعلمی‌آل‌آقا ادامه داد: در سال‌های تا قبل از 79 نگاه آموزش عالی عمدتاً بر مقوله آموزش و بود و از این سال به بعد تغییر نام آن به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیانگر نوعی تحول نگاه در آموزش عالی است که باید به دنبال آن تحولات عینی در صحنه کارایی دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های کلاسیک عمدتاً در آموزش و پرورش صورت گرفته و آموزش عالی نیز تدوام این مسیر در قالب آموزش‌های کارشناسی است، افزود: در ایران این مسیر با هزینه کم و بهره‌وری بالایی محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: در آموزش عالی نیز بهره‌وری خوبی داریم و اگر با دید پرداخت پول به ازای آموزش به این مقوله نگاه کنیم، خواهیم دید که امروز شاخص‌های آموزش عالی در مقایسه با دیگر نقاط جهان یک‌چهارم پولی است که در بازارهای جهانی بابت این موضوع می‌پردازند.

اعلمی‌آل‌آقا بیان داشت: برای تحصیل هر دانشجوی خارجی تحصیلات تکمیلی و دکترا در دانشگاه تنها 20 هزار دلار دریافت می‌شود و کیفیت تدریس و آموزش دانشجویان به گونه‌ایست که به راحتی در خارج از کشور جزو افراد موفق هستند.

وی با تصریح اینکه مزیت و بهره‌وری تحصیلات در ایران به مراتب بیشتر از سایر حوزه‌هاست، گفت: خودرو ایرانی در بازارهای جهانی نمی‌تواند رقابت کند، اما تولیدات آموزش و پرورش و آموزش عالی در بازارهای جهانی رقابتی عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی همچون مالزی باید هزینه حدود سه برابر نسبت به ایران را پرداخت کنند.

اعلمی‌آل‌آقا اظهار کرد: امروز که در جهان شعار دانایی‌محوری ملاک توسعه قرار می‌گیرد، مقوله پژوهش و فناوری نیز اهمیت و توجه بیشتری می‌طلبد تا از این طریق کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایران در مسیر پژوهش و سطح مقالات علمی منتشر شده در ISI در دهه گذشته با رشد خوبی مواجه بوده است و به جایگاه زیر بیستم در دنیا دست یافته است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان داشت: از انتشار 3 تا 4 هزار مقاله در جهان به حدود 30 هزار عنوان مقاله دست یافته‌ایم که این امر نشانگر اهمیت دادن به بحث پژوهش در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار