فعال قرآنی و نفر برتر مسابقات ترتیل استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش باید بیش از پیش از ظرفیت متخصصان قرآنی در امر آموزش مفاهیم قرآن استفاده کند.
کد خبر: ۱۴۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 19 December 2015
فعال قرآنی و نفر برتر مسابقات ترتیل استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش باید بیش از پیش از ظرفیت متخصصان قرآنی در امر آموزش مفاهیم قرآن استفاده کند.

فرشته مرادی یکی از متسابقین این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از سال ۷۴ با حفظ چند سوره از قرآن وارد فعالیت های قرآنی شدم  و در دوران تحصیلات ابتدایی نیز از نوارهای ضبط شده قرآنی استفاده کردم.

نفر برتر رشته ترتیل در مرحله استانی مسابقات قرآنی کرمانشاه افزود: قرائت به ۲ بخش تحقیق و ترتیل دسته بندی می شود و مبحث فن قرائت هم به صورت تقلیدی و هم آموزشی است و لازمه آن دقت و تمرین می باشد.

مرادی با اشاره به حضور خود در مسابقات قرآنی دانش آموزی بسیج، اداره اوقاف، نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی گفت: تا به حال  ۶ رتبه کشوری را به دست آوردم .

مرادی با اشاره به اینکه همواره سعی داشته سایرین را نیز به این راه ارشاد کند و در حال حاضر خواهر بزرگترش نیز حافظ ۱۵ جز از قرآن کریم است افزود: همسرم که در این عرصه مشوقم می باشد خود نیزدر رشته مفاهم فعالیت دارد و ۲ تن از خواهرزاده هایم نیز در مسابقات دانش آموزی طرح ملی حفظ که از سوی آموزش و پرورش برگزار می شود توانسته‌اند حائز رتبه شوند.

این قاری قرآن با اشاره به اینکه در سالهای تحصیل در دبیرستان همزمان  به تدریس قرآن در موسسه نور اداره اوقاف کرمانشاه اهتمام داشته است، گفت: در زمینه تجوید از تجربیات اساتیدی چون مریم کهریزی و بخش صوت و لحن از آموزه های خانم ها لیلا بایست و سعیده دست یار بهر ه‌مند شدم.

مرادی  راز موفقیت خود در عرصه قرآن  را در درجه اول توکل به خدا و سپس تشویق و استعدادیابی خانواده  عنوان کرد و گفت: پشتکار و علاقه ام در این زمینه موثر واقع شد.

وی در پاسخ به این سوال که به چه میزان توانسته است عامل به قرآن باشد بیان کرد:  بزرگترین آرزوی هر انسان مومنی است که عامل به قرآن باشد و من نیز در حد توان به این امر اهتمام داشته ام چراکه به فرموده قرآن چه بسیار تلاوت کنندگانی که مورد لعن قرآن قرار می گیرند چراکه به آن عمل نمی کنند و در آیات نورانی دیگری عنوان شده است که هر انسانی به اندازه توانش تکلیف شده است.

مرادی ادامه داد: هر زبانی که قرآن بخواند و به آن عمل کند در حقیقت قرآن با خون و گوشت او آمیخته شده است و طبق آیه قرآن « حسبی الله و نعم الوکیل» خداوند بهترین وکیل برای ما است و یادآوری و تکرار این آیات آرامش بخش و انگیزه آفرین است.

وی داستان زندگی حضرت سلیمان (ع) و جنبه های علمی و تحقیقی آن در خصوص موجودات را بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: از برکات قرآن در زندگی می توان به آرامش بخشی آن اشاره داشت و هر جا که احساس تنهایی به انسان دست دهد همزبانی و همراهی قرآن بسیار تاثیر گذار و ارزنده است.

این منتخب برتر رشته ترتیل در مسابقات قرآنی اظهار داشت: تعادلی در قرآن میان نظم و نثر برقرار است و در عین حال موجب افزایش جاذبه درونی و شگفتی ظاهری آن شده است.

مرادی با بیان اینکه برگزاری مسابقات کشوری در استان به عنوان بزرگترین رخداد قرآنی است و باید در این عرصه تبلیغ و فراخوانی بسیاری انجام شود ابراز داشت: در برگزاری یک کنسرت و یا مسابقات ورزشی تبلیغات به قدری گسترده است که تا سالها پس از آن نیز بحث در مورد آن مسابقات و ورزشکاران ادامه دارد بنابراین در مسابقات معنوی و قرآنی انتظار به کارگیری تدبیر و اتخاذ تبلیغات مناسب، ضرورت بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: یاید تدبیری لحاظ شود تا محافل انس با قرآن و تلاوت ویژه بانوان در استان برگزار شود و همه ارگانها به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف به عنوان متولی این امر حمایت و برنامه ریزی های لازم را در نظر بگیرند.

مرادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی حادثه منا عنوان کرد:  همه می دانند که در پشت این واقعه برنامه ای از پیش طراحی شده بود و کشور عربستان توان مدیریت حجاج را ندارد و عدم صلاحیت خود را نشان داد و از سویی شهدای قرآنی برگ برنده شهادت را در دست داشتند و سند اصلی و گواه بی گناهی این حافظان قرآنی و  دیگر  شهدا تاثیر این حادثه بر همگان است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش بهترین مکان برای آموزش های قرآنی از پایه است، اظهار داشت: امروزه شاهد آن هستیم که برخی دستگاه ها متولی مسابقات و برگزاری محافل قرآنی هستند در حالی که این مهم باید به صورت جدی و برنامه ریزی شده از سوی آموزش و پرورش دنبال شود و این ارگان از مربیان و متخصصان قرآنی بیشتر در امر آموزش استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار