داور مسابقات و قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: افزایش تعداد محافل و مجالس قرآنی در جامعه در راستای ترویج فرهنگ ناب دینی محوریت برنامه‌های فرهنگی باشد.
کد خبر: ۱۴۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 20 December 2015
داور مسابقات و قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: افزایش تعداد محافل و مجالس قرآنی در جامعه در راستای ترویج فرهنگ ناب دینی محوریت برنامه‌های فرهنگی باشد.

حسن حکیم باشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بصیرت و معرفت دینی و اجتماعی نتیجه عمل به فرامین قرآن کریم و حفظ وحدت در میان مسلمانان و تضمین کننده سلامت جامعه در مقابل هجمه‌های نرم دشنمان است.

 حکیم باشی در ادامه افزود: به فرموده قرآن کریم اگر کسی با آیات این کتاب آسمانی انس گیرد قرآن با همه وجود او آمیخته می‌شود و از گمراهی‌ها و ظلمات در امان می‌ماند.

وی بصیرت را نتیجه عمل به فرامین قرآن کریم و فهم عمیق آیات این کتاب آسمانی عنوان کرد و افزود: افزایش تعداد محافل قرآنی و نشست‌های قرآنی در ترویج فرهنگی نورانی این کتاب آسمانی بسیار موثر است و زمینه ساز جذب حداکثری اقشار مختلف مردم به سمت فرهنگ ناب اسلامی می‌باشد.

حکیم باشی با تاکید بر لزوم ترویج محافل قرآنی در کشور گفت: مسابقات قرآنی فرصتی برای محک توانایی‌ها و استفاده از تجربیات اساتید بزرگ و رفع نواقص است و باید افزایش محافل و مجالس قرآنی در ترویج فرهنگ ناب دینی محوریت برنامه‌های فرهنگی باشد.

وی اساس حکومت‌های اسلامی را تبعیت محض از فرامین قرآن کریم و فهم عمیق آیات قرآن و پرهیز از سطحی نگری دانست و گفت: مسلمانان باید با اتحاد و همدلی از نفوذ دشنمان جلوگیری کنند و تابع فرامین الهی باشند.

حکیم باشی بازتاب گسترده برنامه‌های قرآنی را در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار موثر دانست و گفت: در مسیر قرآن هدایت بشر حاصل می‌شود و باید تا می‌توانیم در مسیر قرآن زمینه جذب و گرایش آحاد مردم به برنامه‌های قرآنی را فراهم کنیم.

وی این دوره از مسابقات را فرصتی مناسب برای رقابت قرآن آموزان، ارائه توانمندی‌های خود و در نهایت ارتقا چهره‌های قرآنی به سطوح ملی و فراملی دانست و گفت: نظامی که مبتنی بر دین باشد باید از فرهنگ اصیل دین برای ترویج و تحکیم باورهای اعتقادی مردم استفاده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار