دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر انجام اقدامات پیشگیرانه با بررسی ریشه ای جرائم و بر رفع هرچه سریعتر ترافیک موجود در شهر کرمانشاه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 20 December 2015
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر انجام اقدامات پیشگیرانه با بررسی ریشه ای جرائم و بر رفع هرچه سریعتر ترافیک موجود در شهر کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ملکی ظهر یکشنبه در نشست ستاد جرائم خاص استان که در محل سالن جلسات دادسرای عمومی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به مصوبات جلسات قبل این ستاد، یکی از مهمترین مشکلات در دستور این ستاد را بحث سرقت در استان دانست.

وی افزود: در جهت جلوگیری از این بزه در سطح استان مصوباتی به تصویب رسیده بود که از آن جمله می توان به شناسایی نقاط بدون روشنایی از سوی پلیس و معرفی آن به اداره برق برای رفع این مشکل اشاره کرد تا پس از شناسایی این معابر و معرفی آن به شرکت برق، اقدامات لازم در جهت مرتفع کردن آن صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر در اولویت قرار دادن نقاط حساس که دارای بیشترین آمارسرقت هستند تاکید کرد و گفت: پلیس این نقاط را در اولویت شناسایی و معرفی به شرکت برق قرار دهد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی هم چنین مشکل ترافیک در سطح شهر و عدم وجود پارکینگ به تناسب نیاز در شهر را از دیگر مشکلات دانست که باید برای آن چاره اندیشی شود.

ملکی تصریح کرد: باید برای رفع این مشکل تدابیری از سوی شهرداری برای ایجاد پارکینگ اتخاذ شده و یا حداقل در موارد اضطرار پارکینگ های موقتی تدارک دیده شود تا شهروندان از این نظر دچار مشکل نشوند.

وی بر رصد مسائل و مشکلات به صورت پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: امیدواریم در نتیجه این اقدام شاهد کاهش آمار جرایم جزئی چون سرقت های کوچک باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه ما آمار بالایی در پرونده های جرایم سازمان یافته نداریم و اغلب سرقت های صورت گرفته نیز به صورت جزئی است که برای رفع آن نیاز به اقدامات پیشگیرانه وجود دارد.

وی هم چنین از برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با رسانه های مخرب و مجرم اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها نیز خبرداد و تصریح کرد: انتقادها باید سازنده و بدون تخریب افراد یا سازمان ها باشد و چنانچه مطبوعات و خبرگزاری ها به خاطر متامع شخصی دست به تخریب دیگران بزنند به شدت مورد برخورد قرار می گیرند.

ملکی باردیگر به ترافیک موجود در شهر اشاره  و تصریح کرد: وجود ترافیک سنگین در شهر گاهی مانع از رسیدگی سریع نیروهای انتظامی و امنیتی به مشکلاتی از این دست خواهد شد و نمی توانند سر وقت در محل حاضر و اقدام کنند، لذا رسیدگی به این موضوع باید در اولویت قرار گرفته و یک ضرورت است.

وی بر بررسی ریشه ای معضلات و مشکلات سطح شهر اعم از سرقت، مشکل دستفروشان، مشاغل مزاحم و... تاکید کرد گفت: متاسفانه سال هاست که برخی از این مشکلات چون مشکلات اقتصادی و بیکاری به طرق مختلف و از زبان افراد مختلف بیان می شود اما به اینکه چه زمانی و چه کسی باید به آن رسیدگی کند آنگونه که باید پرداخته نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار