مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وجود 291 هزار نفر بی‌سواد در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 26 December 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وجود 291 هزار نفر بی‌سواد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سلیمان محبی در نشست خبری  که در اولین روز هفته سوادآموزی،امروز( 5دی) برگزار شد، اظهار کرد: اکنون میانگین بی‌سوادی در کشور حدود 16 درصد است و از نظر درصد باسوادی در جایگاه حدود 120 جهان قرار داریم.

وی میزان جمعیت بالای شش سال در استان کرمانشاه را یک میلیون و 840 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این رقم 84 درصد باسواد و 16 درصد( معادل 291 هزار نفر) بی‌سواد هستند که تقریبا در حد میانگین کشوری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه جامعه هدف نهضت سوادآموزی افراد 10 تا 49 هستند، جمعیت این افراد در استان را نیز یک میلیون و 354 هزار نفر اعلام کرد.

به گفته این مسئول، از بین جامعه هدف نهضت سوادآموزی در استان نیز 94 درصد باسواد و شش درصد (معادل 80 هزار نفر) بی‌سواد هستند.

محبی ادامه داد: مابقی افراد بی‌سواد در جامعه هدف معاونت آموزش ابتدایی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری شده امسال 18 هزار نفر در استان باسواد شوند که از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تحصیلی زمان زیادی داریم، تاکید کرد: با این روند می‌توانیم تا پایان سال تحصیلی حدود 25 هزار نفر را در استان تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سوادآموزی به افراد با همکاری دستگاه‌های مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، صداو سیما، سازمان دانش‌آموزی، شوراهای شهر و روستا و ... انجام می‌شود، عنوان کرد: با این دستگاه‌ها تفاهم‌نامه امضاء کردیم که در شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد مشارکت داشته باشند.

به گفته این مسئول از حضور خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای آموزش افراد بی‌سواد نیز استقبال می‌شود و مزایایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار