مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: رکود ۳۰ درصدی بر واحدهای صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حاکم است.
کد خبر: ۱۶۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 12 January 2016
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: رکود ۳۰ درصدی بر واحدهای صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حاکم است.

جلال کریمی‌زند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در هر بخش اقتصادی تعدادی از واحدها تعطیل شده‌اند به طوری که از 110 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی این استان، 33 واحد تعطیل و مابقی فعال هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب ترغیب کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی می شود، عنوان کرد: در صورت وجود واحدهایی برای فرآوری محصولات کشاورزی، انگیزه فعالان این بخش برای کشت محصولات افزایش یافته و رونق کشاورزی در استان را به همراه دارد.

کریمی‌زند به بهره‌برداری از 17 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره کرد و افزود: در 9 ماه امسال مجوز تأسیس 17 واحد با ظرفیت 128 هزار تن در سال صادر شده است به طوری که با سرمایه‌گذاری بیش از 658 میلیارد ریال و تاأمین 80 درصد آن به صورت پرداخت تسهیلات، بستر اشتغالزایی بیش از 300 نفر فراهم می‌شود.

وی درباره برنامه حمایتی صنایع تبدیلی کشاورزی جهت توسعه بیش از پیش واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در هر سال بنابر فعالیت تعدادی از واحدها از جمله واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی راکد می‌شود.

کریمی‌زند با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز پیامدهای منفی ناشی از بیکاری عنوان کرد: با استفاده از امکانات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و راهکارهای حمایتی نسبت به فعال کردن واحدهایی که سال گذشته فعال بوده و هم‌اکنون غیر فعال هستند تلاش می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیرامون کاهش مصرف حاملهای انرژی واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی گفت: برنامه بازسازی و نوسازی واحدهای مذکور موجود برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف حامل‌های انرژی از جمله برنامه‌های مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سال 95 است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار