معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد زیرساخت های مناسب به ویژه در مناطق محروم را سیاست دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 13 January 2016
معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد زیرساخت های مناسب به ویژه در مناطق محروم را سیاست دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر سنجابی روز چهارشنبه در جلسه ای با حضور دهیاران و اعضای شوراهای بخش مرکزی قصرشیرین افزود: یکی از شاخصه های توسعه بیمه روستاییان است که از 11ماه قبل اجرای آن با انعقاد تفاهمنامه بین بیمه ایران و استانداری کرمانشاه برای بیمه حوادث روستاییان آغاز شده است.

وی بیان داشت: همسو با اجرای این طرح برای حساب های مالی دهیاری ها یک حساب پشتیبان راه اندازی و افتتاح شد که به این حساب سود بانکی نیز تعلق گرفت.

وی اظهار داشت: به علت ایجاد این پشتوانه مالی روستاییان در برابر حوادث بیمه می شوند و در صورت بروز حادثه از مزایای این طرح نیز بهره مند خواهد شد.

معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه اضافه کرد: جلسات متعددی با نمایندگی بیمه های مختلف انجام شد که در نهایت برای بیمه روستاییان با بیمه ایران به تفاهم رسیده ایم.

سنجابی با بیان اینکه در این تفاهمنامه بیمه هر فرد روستایی در برابر حوادث 120 هزار ریال تعیین شد افزود: روستاییان می توانند با پرداخت 60 هزار ریال از این میزان در برابر حوادث بیمه شوند و بقیه نرخ بیمه با مصوبه شورا از حساب دهیاری های هر روستا پرداخت می شود.

معاون فرماندار قصرشیرین نیز با عنوان اینکه دهیاران مبلغان سیاست های دولت هستند ادامه داد: دولت برای توسعه بخش روستایی به دهیاران آزادی عمل داد تا روند بررسی و رفع مشکلات روستاها تسریع شود.

نعمت الله نازپرورده با ذکر این مطلب که دهیاران آشنایی بیشتری به امور اداری دارند و با جدیت پیگیر مسایل هستند گفت: بیمه از مصادیق سلامت روستاییان است و دهیاران بعنوان نمایندگان دولت در پیشرفت و عمران و آبادنی روستاها نقش بسزایی دارند.

وی افزود: بیمه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است و دولت با ایجاد مشوق هایی برای روستاییان تلاش دارد به مقوله بهداشت و سلامت این افراد توجه بیشتری شود.
بخش مرکزی قصرشیرین با 25 روستا بیش از 25 درصد جمعیت 27 هزار نفری این شهرستان را تشکیل می دهد.

شهرستان قصرشیرین با جمعیت بیش از 27 هزار نفر در غرب استان کرمانشاه دارای 2 بخش سومار - نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای 28 روستای خالی از سکنه و 25 روستای دارای سکنه است ضمن اینکه 17 روستای آن نیز دارای دهیاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار