استاندار کرمانشاه در پنجمین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه که با حضور معاونین استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ودیگر مدیران دستگاه‌ها در سالن امید استانداری برگزار شد توسعه جنگل کاری و درختکاری در استان را مستلزم آغاز نهضتی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط برای گسترش درختکاری در استان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 25 January 2016
استاندار کرمانشاه در پنجمین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه که با حضور معاونین استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ودیگر مدیران  دستگاه‌ها در سالن امید استانداری برگزار شد توسعه جنگل کاری و درختکاری در استان را مستلزم آغاز نهضتی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط برای گسترش درختکاری در استان عنوان کرد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اسدا... رازانی با بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه به فصل درختکاری در استان نزدیک می‌شویم افزود: ایجاد فضای سبز و تفرجگاهی در حاشیه جاده‌ها یک ضرورت می‌باشد و در این خصوص باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

رازانی با بیان اینکه درختکاری در حاشیه جاده‌های استان تعدیل کننده مشکلاتی از جمله بوران، تصادفات و... می‌باشد خاطرنشان کرد: جنگل کاری در حاشیه جاده‌های استان یک مساله بین بخشی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به رفع موانع برای توسعه جنگل کاری در استان گفت: محدودیت منابع مالی نیز نباید جلوی توسعه فضای سبز را بگیرد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت توسعه جنگل کاری و درختکاری در استان گفت: تاکنون در حاشیه جاده‌های استان حدود 180 هکتار عملیات جنگل کاری انجام شده است.

خسرو شهبازی با بیان اینکه در سال آینده 790 هکتار جنگل به صورت لکه‌ای در مسیر جاده‌های استان در دست اقدام می‌باشد افزود: احداث جنگل و درختکاری در حاشیه جاده‌های استان به منظور زیبایی بخشی و ایجاد استراحتگاه‌ها و پارک‌های جنگلی در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه 20 ساله منابع طبیعی در خصوص جنگل کاری خاطرنشان کرد: منابع طبیعی استان نیز حدود 200 هزار هکتار به سطح جنگل‌های استان اضافه می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید از تخریب عرصه‌های جنگل جلوگیری شود افزود: در این زمینه نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط می‌باشد.

در ادامه جلسه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه جنگل‌کاری  و درختکاری در حاشیه بزرگراه راه کربلا گفت: تاکنون اثرات مثبت درختکاری در این مسیر قابل توجه بوده و توانسته مفید واقع شود.

مجتبی نیک کردار با بیان اینکه در توسعه جنگل‌های استان، استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی، دهیاریها و گروه‌های مردم نهاد موثر می‌باشد افزود: در ابتدا هر دهستان یا روستا الگوهای انتخاب شده درختکاری را در قالب برنامه‌ای مشخص و کاشت گونه‌های مناسب شرایط منطقه اقدام نمایند.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه گفت:  در سنوات گذشته حدود 300کیلومتر عملیات جنگل کاری در استان انجام شده است.

مراد شیخ ویسی با اشاره به مشکلات جنگل کاری در استان افزود: مشکلاتی از جمله توسعه و تعریض جاده‌ها، عدم رعایت حریم راه‌ها توسط مالکین اراضی، عشایر کوچ رو و... می‌باشد.

وی پدیده خشکسالی را از مهمترین مشکلات جنگل کاری در استان اعلام کرد و گفت: از سال 1390 به بعد استان کرمانشاه با پدیده خشکسالی مواجه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار