شمال و جنوب شهر کرمانشاه که تنها با سه محور ارتباطی به هم وصل می شوند، به پاشنه آشیل مرکز استان تبدیل شده اما رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از تلاش برای ساخت یک مسیر جدید در غرب شهر خبر می دهد.
کد خبر: ۱۹۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 05 March 2016
شمال و جنوب شهر کرمانشاه که تنها با سه محور ارتباطی به هم وصل می شوند، به پاشنه آشیل مرکز استان تبدیل شده اما رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از تلاش برای ساخت یک مسیر جدید در غرب شهر خبر می دهد.

سرهنگ غلامرضا امیدی در گفت و گو با ایرنا می گوید که مسئولان عمرانی استان در تلاشند که محورهای حاشیه شهر کرمانشاه را افزایش دهند و در این راستا، احداث یک محور ارتباطی جدید در غرب کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

البته کمربندی غربی کرمانشاه هم که قرار است تا پایان امسال تمام شود، در همین منطقه قرار دارد اما به گفته رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، مسیر مورد اشاره او، با کمربندی غربی متفاوت است.

براساس اظهارات امیدی، این طرح معبر چهارم شهرداری و حدفاصل پل آناهیتا در جاده سنندج تا دیزل آباد است و حدود سه کیلومتر طول دارد.

وی اظهار می کند که 'طرح این کمربندی در گذشته مصوب شده اما تاکنون اجرا نشده است.'
از نظر امیدی، ساختار شهر کرمانشاه طولی است و به ویژه در زمان بروز بحران، معبر کافی برای تردد ندارد.

به گفته او، نبود معابر کافی برای اتصال شمال و جنوب شهر، سبب مشکلات ترافیکی متعددی هم شده است که باید برای آن فکر راهگشایی شود.

امیدی معتقد است که بلوار جانبازان که قبلا در حاشیه شهر بود اکنون تبدیل به یک خیابان شهری و یک معبر شلوغ شده است.

اصول پدافند غیرعامل تاکید دارد که محورهای ارتباطی شهر باید به گونه ای باشد که ارتباط نقاط مختلف با یکدیگر و دسترسی به خروجی های اصلی، متعدد، سریع و راحت باشد؛ به طوری که در صورت تخریب یک یا چند محور به دلیل حواث طبیعی یا انسانی، محورهای جایگزینی برای استفاده شهروندان وجود داشته باشد.

غیر از کمربندی غربی و معبر چهارم شهرداری، کریدور شرقی شهر کرمانشاه یا بزرگراه امام حسن (ع) یکی دیگر از این محورهای مهم است.

بزرگراه امام حسن (ع) هشت و نیم کیلومتر طول دارد که از انتهای خیابان جم خانه در جعفرآباد آغاز می شود و با عبور سه کیلومتری از داخل پادگان سروران ارتش، شهرک صادقیه، سراب قنبر و پشت شهرک متخصصین به کمربندی غربی و جاده اسلام آباد غرب متصل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار