بارندگي هاي اخير آبشار 'تافه' در منطقه حفاظت شده بيستون را پس از 15 سال جاري كرد.
کد خبر: ۲۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 05 April 2016
بارندگي هاي اخير آبشار 'تافه' در منطقه حفاظت شده بيستون را پس از 15 سال جاري كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين آبشار در محدوده تنگ بزازخانه و در پشت كارخانه سيمان غرب قرار دارد و با ارتفاع زيادي به پايين جاري مي شود.

به گفته مردم بومي منطقه اين آبشار كه از 15 سال قبل به دليل كم آبي خشك شده بود، اوايل فروردين ماه با جوشش چشمه بالادستي آن بار ديگر جاري شده است.

مديركل حفاظت از محيط زيست استان كرمانشاه در گفت و گو با ايرنا، افزايش چشمگير بارندگي هاي امسال را دليل اصلي جاري شدن اين آبشار عنوان كرد.

غلامحسين كاظمي گفت: بارندگي هاي اخير تمام تالاب ها و سراب هاي استان را كه پيشتر خشك شده بودند پرآب كرده و چشمه هاي جديدي را به وجود آورده است.

وي افزود: جاري شدن آبشار تافه و چند آبشار ديگر در ديواره بيستون ناشي از اين بارش ها است.
به گفته مديركل حفاظت از محيط زيست آبشار تافه فصلي است و احتمال خشك شدن دوباره آن در فصل تابستان وجود دارد.

براساس اعلام اداره كل هواشناسي استان كرمانشاه ميانگين بارش هاي سال زراعي جاري استان كرمانشاه (اول مهر 94 تا 14 فروردين 95) به 596 ميليمتر رسيده است كه اين مقدار بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل 204 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 165 درصد رشد نشان مي دهد.

همچنين كياست اميريان مديرمنطقه اي اعلام كرده است كه از ابتداي سال آبي جاري تاكنون (اول مهر 94 تا 14 فروردين 95) 220 ميليون متر مكعب آب وارد سدهاي استان شده است و سدهاي آزادي و زاگرس در حالت سر ريز قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار