سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌میلیون و 100 هزار تن گندم از 411 هزار هکتار از اراضی کشاورزی‌ استان برداشت شود.
کد خبر: ۲۵۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 04 July 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه خسرو شهبازی گفت : کرمانشاه یکی از استان‌های برتر کشور از نظر تولید گندم است.
وی به بارندگی‌های خوب امسال اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر بارش‌های فراوان که در افزایش محصول تاثیر داشته، نکات دیگری نیز در افزایش برداشت امسال موثر بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: «زنگ‌ زرد غلات» یکی از امراض مهم است که به محصول گندم آسیب جدی وارد می‌کند و در همین راستا حدود 17 هزار هکتار از اراضی استان لکه‌کوبی شد.
 وی کرمانشاه را خواستگاه تولید گندم در کشور دانست و بیان کرد: حدود 411 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول گندم هستند که از این مقدار 97 هزار هکتار اراضی آبی و 314 هزار هکتار هم محصول به صورت دیم کاشت شده است.
  امسال 3 برابر نیاز کرمانشاه گندم برداشت می‌شود شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌میلیون و 100 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود، افزود: بیش از دو برابر سال گذشته برداشت محصول گندم از اراضی زیر کشت استان خواهیم داشت.
 این مسؤول گفت: امسال از اراضی استان سه برابر نیاز کرمانشاه گندم برداشت می‌شود و برآورد شده است که در حدود 850 هزار تن گندم در مراکز خرید، خریداری شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار