یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس:
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: آن دوران پرحماسه و فراموش نشدنی بدون شک یکی از پرافتخارترین دوران ها در طول تاریخ کشورمان محسوب می شود.
کد خبر: ۲۹۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار بازنشسته سیروس جهانبخشی روز چهارشنبه اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس دورانی پر از حماسه و ایثار بود که با رشادت کم نظیر رزمندگان اسلام برای همیشه در تاریخ کشور جاودانه شد.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس اقتدار انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید، افزود: آن دوران به راستی دوران حماسه، ایثار و جانفشانی بود که دنیا را متحیر ساخت.
جهانبخشی ادامه داد: در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ کس فکر نمی کرد این دوران هشت سال به طول بینجامد اما ایثار و رشادت های سربازان اسلام و مقاومت آن ها در برابر دشمنان باعث شد در نهایت و پس از 95 ماه ایستادگی صدام جنایتکار تسلیم شده و شکست خفت بار خود را بپذیرد.
فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور روحیه بخش حضرت امام (ره) و اعتقاد و باوری که رزمندگان نسبت به ایشان داشتند باعث شده بود تا با دست خالی به جنگ دشمن تا بن دندان مسلح رفته و در نهایت پیروز شوند. 
وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای زیادی برای کشورمان به همراه داشت، یادآور شد: خفظ استقلال کشور، افزایش همدلی و اتحاد بین مردم و نشان داده شدن قدرت ایران و انقلاب اسلامی به جهانیان از جمله این دستادورها بود.
جهانبخشی ادامه داد: در دوران عزتمند هشت سال دفاع مقدس بود که قدرت های جهانی فهمیدند هرگز نمی توانند با زبان زور با مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی صحبت کنند. 
وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، گفت: آن ها ستارگان درخشان آسمان کشور هستند که راه را از بیراهه برای ما مشخص و عاملی هستند تا در مسیر درست زندگی قدم برداریم.
جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق با ایران در روز 31 شهریور با شلیک اولین موشک ها به شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه آغاز شد و در پنجم مرداد سال 67 با انجام عملیات مرصاد در اسلام آبادغرب به پایان رسید، 
در این مدت کرمانشاه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور 9 هزار و 800 شهید و 20 هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.











منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار