سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: وزش باد شدید که از روز گذشته این شهرستان مرزی را فرا گرفت در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه به 18 متر بر ثانیه معادل 59 کیلومتر در ساعت رسید.
کد خبر: ۳۴۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،امیرپرویز نجفی اظهارداشت: هم اکنون باد در قصرشیرین با سرعت چهار متر بر ثانیه معادل 12 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.
وی دمای فعلی هوای قصرشیرین را پنج درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت موجود در جو منطقه را نیز 100 درصد اعلام کرد. هم اکنون هوای این شهرستان مرزی ابری همراه با مه رقیق صبحگاهی است. 
وی اضافه کرد که با ورود هوای ناپایدار به جو منطقه، در نخستین ساعت بامداد روز جاری بارش شدید تگرگ و برف در قصرشیرین آغاز شد که این وضعیت پایدار نبود.
براساس پیش بینی اداره هواشناسی، وضعیت ناپایدار حاکم بر جو منطقه تا اواسط وقت امروز پنجشنبه ادامه دارد که وزش باد در نواحی مرزی در بعضی ساعات شدید است و به تدریج هوای استان را به ویژه در این نواحی غبارآلود می کند.
براساس این گزارش با عبور موج یاد شده، امروز پنجشنبه و فردا جمعه کاهش محسوس دمای هوا، یخبندان و در برخی نقاط مه از دیگر پدیده های قابل انتظار در سطح استان کرمانشاه است.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین همچنین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری در این شهرستان مرزی را در مجموع بیش از 30 میلیمتر ذکر کرد.
نجفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شهرستان قصرشیرین، 110 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود که این میزان در فروردین 6 روز، اردیبهشت 17، خرداد 22، تیر 20، مرداد 10، شهریور 6، مهر 15 ، آبان 13 و آذر یک روز به ثبت رسیده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار