توزیع اعتبار790 میلیارد ریالی دولت برای جبران خسارت های وارده به زیرساخت های استان
کد خبر: ۳۴۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 20 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، رضا محمودیان روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: این اعتبار در جلسه آبان ماه هیات وزیران برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی استان کرمانشاه مصوب شده که با رایزنی استاندار با آقای نوبخت تخصیص یافت و طی زوهای گذشته نیز میان شهرستان های مختلف توزیع شد.
وی افزود: از کل اعتبار توزیع شده، 470 میلیارد ریال به شهرستان سنقر و کلیایی برای جبران خسارت های وارد شده به زیرساخت های آن اختصاص پیدا کرده است.
محمودیان همچنین از اختصاص 152 میلیارد ریال تسهیلات برای اعطا به کشاورزانی که محصولات یا زمین کشاورزی آن ها دچار خسارت شده خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات هم اکنون در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد و کشاورزان برای چگونگی بهره مندی از آن می توانند به این سازمان مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آتش سوزی های امسال استان داشت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 147 فقره آتش سوزی به وقوع پیوسته که طی آن سه هزار و 500 هکتار از مزارع طعمه حریق شده است.
وی همچنین در خصوص آلودگی هوا نیز گفت: از 9 ماهی که از سال جاری می گذرد، تاکنون 37 روز هوای کرمانشاه خارج از حد استاندارد بوده و 2 روز به حالت بحرانی رسیده است.
محمودیان در بخش دیگری از سخنانش از وقوع 11 نوع بلایای طبیعی در استان خبر داد و گفت: مهمترین آن ها زلزله است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: در کشور سالانه وقوع یک هزار مورد زلزله پیش بینی می شود که 2 هزار و 400 مورد آن بالای چهار ریشتر است.
وی افزود: استان کرمانشاه نیز تقریبا در منطقه زلزله خیزی واقع شده که البته شهرستان های صحنه و سنقر و کلیایی بیشتر در معرض این مخاطره طبیعی قرار دارند.
محمودیان همچنین با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای پیشگیری از وقوع آسیب های کمتر با اجرای کلاس های آموزشی و مقاوم سازی منازل روستایی به عمل آمده گفت: در همین راستا 46 هزار و 175 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی و هشت هزار و 330 نفر نیز تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند.
وی در پایان با اشاره به شناسایی 65 نقطه حادثه خیز در استان از ایجاد 53 پایگاه امداد شهری و روستایی در محل های نزدیک به این نقاط خبر داد و گفت: علاوه بر آن از لحاظ امداد هوایی نیز با تفاهم نامه های منعقده با هوانیروز و هلال احمر مشکلی نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار