رییس اتاق بازرگانی استان:
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت:در همه جای کشور مشکل سرمایه گردش وجود داردکه امیدواریم با ارایه راهکار مطلوب این مشکل به زودی حل شود.
کد خبر: ۳۷۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 08 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه،  کیوان کاشفی در جمع رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فعالان اقتصادی استان کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد:  علت مشکل در سیستم بانکی ما عدم مدیریت مناسب در دوره های قبل و تنگنای مالی در بخش وصول مطالبات انجام شده است.
وی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی مجرایی برای طلب نقدینگی ندارد که این حجم را به بانک ها وارد کرده تا در اعطای تسهیلات سخت گیر باشند، افزود:   برای برون رفت از این وضعیت پیشنهاداتی  داریم که آن اقدام معقولانه ی بانک مرکزی برای نظارت برجوامع بانک ها  که منابع مردم را در اختیار دارند، است.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی از منابعی که ما را کمک می کند حرکت به سوی بازار بدهی است در بخش بانک ها باید به بازار بدهی خوب عمل شود.
 می تواند در این راستا عملکرد خوبی داشته باشد.
کاشفی ادامه داد:  ورود بانک خارجی به کشور می تواند ارمغان جدیدی برای ما داشته باشد و بخش خصوصی استان رضایت کامل از عملکرد بانک ها ندارد و بانکی که در کشور دارای موقعیت عالی است در استان رتبه ی پائینی دارد .
وی افزود:  این بانک ها  مشکلات خاصی دارند که برای رفع آن راه حل خاص خود را می طلبد که مشکل اصلی مسئله  وثایق است که  بانک با توجه به تفاوت میانگین قیمت مسکن برای تامین وثیقه   حتی وثیقه اراضی زراعی را نمی پذیرد.
این مسئول خاطر نشان کرد:  بانک  با شرایط سختی تسهیلات را می پردازد که ما می خواهیم اعطای تسهیلات ساده باشد و برخی از بانک های استان  آن را به تهران نفرستند چراکه زمان طولانی صرف می شود.
کاشفی با بیان اینکه سرمایه در گردش در همه جای کشور مشکل دارد،   تصریح  کرد:  که  صدور انواع فاکتورهارا  مشکل روبرو کرده است که در قوانین جدید کسی نمی تواند امکان صدور فاکتور جدید را صادر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار