رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر از برگزاری کلاس آموزشی مقابله با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 15 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر روزبه محمودی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر با اعلام این خبر اظهار داشت: یک دوره کلاس آموزشی توجیهی بیماری CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سم پاشی علیه این بیماری در روستای آهنگران از توابع بخش مرکزی شهرستان روانسر برگزار شد.

وی بیان داشت: در این دوره آموزشی توجیهی روستاییان با راهکارهای پیشگیری، کنترل و مقابله با این بیماری آشنا شدند؛ همچنین آموزش هایی در خصوص سم پاشی به عنوان یکی از مهمترین عوامل مقابله با این بیماری به روستاییان ارائه گردید.
ا
ین مقام مسئول با اشاره به اهمیت و خطر بالای این بیماری برای انسان خاطرنشان کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی واگیردار و قابل انتقالاز دام  به انسان است که البته در صورت رعایت نکات بهداشتی نگرانی برای درگیر شدن انسان نیست.

دکتر محمودی تماس مستقیم با لاشه و امعا و احشا دام آلوده و همچنین گزش توسط  کنه ها را از عوامل انتقال این بیماری به انسان برشمرد و افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش تکثیر و تزاید کنه ها رعایت مسائل بهداشتی برای افرادی که مستقیما با دام تماس دارند بیشتر اهمیت می یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر از شهروندان خواست که از خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز دام اکیدا خودداری کرده و حتما گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی با تاکید بر لزوم سم پاشی بدن و جایگاه های دام برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو تصریح کرد: دامداران حتما نسبت به سم پاشی سریعا اقدام و با درزگیری جایگاه های دام که مکان های مناسبی برای تخم ریزی کنه ها است از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

این مقام مسئول در مورد علائم این بیماری نیز گفت: بیماری تب کریمه کنگو با علائمی شبیه به بیماری آنفلوآنزا شروع شده و سپس خونریزی های زیرپوستی در بیمار مشاهده می گردد که در صورت تشخیص به موقع بیماری قابل درمان است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر همچنین یادآور شد: شماره های تماس چهاررقمی 1512 و نیز سامانه پیامکی 100010001512 پل ارتباطی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با مردم است که همواره آماده دریافت گزارشات، پیشنهادات و انتقادات مردمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار