رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: سنجش سلامت نو‌آموزان کرمانشاهی از ۲۰ خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 03 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حسین محمدی  با بیان اینکه امسال 30 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان داریم، اظهار داشت: سنجش سلامت این نوآموزان از 20 خرداد در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از آمادگی 20 پایگاه ثابت و 19 پایگاه سیار در استان برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: سال گذشته 29 پایگاه در سطح استان داشتیم که امسال برای پوشش بهترنمای نقاط به 39 پایگاه افزایش یافته است.

محمدی افزود: هزینه سنجش سلامت در پایگاه‌های ثابت 20 هزار تومان است که برای عشایر رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این پایگاه‌ها غربالگری شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و تحصیلی انجام می‌شود، بیان کرد: به طور میانگین 90 درصد از نوآموزان بدون هیچ مشکلی سنجش شده و بقیه نیز برای آزمایشات تخصصی به پایگاههای تخصصی معرفی خواهند شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از سنجش 28 هزار و 444 نوآموز در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 4 هزار و549 نفر برای آزمایش بیشتر به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شدند.

محمدی عنوان کرد: در سال گذشته در پایگاههای تخصصی سنجش سلامت، یک هزار و 91 نفر دارای مشکل بینایی، 655 نفر مشکل شنوایی، 5 نفر جسمی حرکتی، 649 نفر بیش از یک مشکل و 2 هزار 149 نفرنیازمند آزمایش سنجش تحصیلی تشخیص داده شدند.

وی با بیان اینکه 200 نفر از عوامل اجرایی در استان کار سنجش را انجام می‌دهند، بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 270 نوآموز پیش دبستانی طرح سنجش سلامت را انجام دادند که امسال با ورود به کلاس اول دیگر نیازی به انجام مجدد آن ندارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با اشاره به ارزیابی نوآموزان کلاس اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت براساس نوبتهای از قبل داده شده، اظهار کرد: پس از ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس برای آنها نوبت شرکت در طرح سنجش سلامت در نظر گرفته می‌شود و دانش‌آموزان باید در موعد نوبت خود در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار