رئیس اتحادیه کبابی‌های کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از استفاده از پنبه در حلیم در کرمانشاه نداشتیم، گفت: استفاده از پشم گوسفند در حلیم غیرممکن است.
کد خبر: ۴۳۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بهروز مرادیان ، با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص استفاده از پنبه و حتی پشم گوسفند در حلیم مطرح است، اظهار کرد: قطعا استفاده از پشم گوسفند در حلیم غیرممکن است، زیرا پشم خاصیتی مانند مو دارد و نمی‌توان آن را در لعاب حلیم پوشاند.

وی عنوان کرد: شاید مواردی از استفاده از پنبه در حلیم در برخی نقاط کشور وجود داشته باشد، زیرا پنبه ممکن است در لعاب حلیم پوشانده شود که البته آن هم قطعی نیست.

رئیس اتحادیه کبابی‌های کرمانشاه با اشاره به اینکه نمی‌توان با یک آزمایش ساده شستن لعاب حلیم در ظرفشویی ادعا کرد که در آن پنبه به کار رفته، افزود: تشخیص این امر نیازمند آزمایش‌های دقیق است.

مرادیان معتقد است، به احتمال زیاد آنچه که از آن به عنوان پنبه در حلیم یاد می‌شود گوشت منجمد تاریخ مصرف گذشته بوده که خاصیت گوشتی خود را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، هیچ موردی از این دست در کرمانشاه وجود نداشته و به مردم اطمینان می‌دهیم حلیمی که در مراکز معتبر و دارای مجوز عرضه می‌شود، کاملا سالم
است.

رئیس اتحادیه کبابی‌های کرمانشاه با اشاره به اینکه این مراکز سیار، دستفروشان و واحدهای بدون مجوز هستند که ممکن است تخلفات اینچنینی را انجام دهند، یادآوری کرد: حلیمی‌های دارای جواز کسب مرتب توسط اکیپ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، بهداشت، بهداشت محیط و ... بازرسی می‌شوند و گوشت، گندم، روغن و هرآنچه که در حلیم استفاده می‌شود مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مرادیان از مردم خواست، حتما از مراکز مجاز حلیم و آش تهیه کنند، زیرا حلیمی‌های سیار و دستفروش به هیچ عنوان قابل پیگرد نیستند.

وی گفت: حتی ممکن است، عده‌ای با اهداف خاص حلیم یا آش را مسموم کنند و به صورت سیار بفروشند که مردم باید از این نظر هم مراقب باشند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار