کارشناس مسؤول بهداشت محیط کرمانشاه گفت: برای حفظ کیفیت نان جمع‌‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از هفتم مردادماه در دستور کار مرکز بهداشت استان کرمانشاه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 02 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،بهمن خدادادیان، اظهار داشت: کیفیت نان نقش مهمی در حفظ سلامتی مردم دارد، شهروندان برای تهیه نان سالم به نحوه پخت، میزان نمک و سبوس توجه کنند.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط کرمانشاه ادامه داد:کیفیت نان باید به مطلوب‌ترین حد برسد و مجموعه اقدامات نظارتی باید همواره با تغییر کیفیت نان منجر شود.

وی اضافه کرد: برای حفظ کیفیت نان جمع‌‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از هفتم مردادماه در دستور کار مرکز بهداشت استان کرمانشاه قرار گرفته است.

خدادادیان با بیان اینکه در 20 روز اولیه، این طرح به صورت آزمایشی و اطلاع رسانی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه صاحبان نانوایی از سوی تعزیرات و اتحادیه‌ها برخورداهای قانونی صورت می‌گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه ابتدا این طرح با قراردادی بین اداره‌کل غله و محیط زیست استان به اجرا در آمد، تصریح کرد: این طرح ادامه پیدا نکرد، اما اکنون مرکز بهداشت کرمانشاه در این زمینه که در ارتباط با سلامت مردم است، کوتاه نمی‌آئید.

وی خاطرنشان کرد: وجود کیسه‌های پلاستیکی حتی اگر از مواد اولیه تهیه شده باشد، چون نازک است در اثر حرارت نان پلمیر که موارد تشکیل دهنده این کیسه‌ها است، تجزیه و تبدیل به مونومر، عوامل سرطان‌زا می‌شود.

خدادادیان از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود کیسه‌های پارچه‌ای برای نگهداری نان تهیه کنند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار