معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین کتاب شود، گفت: توسعه ای ارزشمند خواهد بود که متکی بر دانایی باشد.
کد خبر: ۵۲۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 12 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، یوسف شاه حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، در آئین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه، با بیان اینکه خواندن آغاز دانایی و دانایی سرآغاز فرزانگی است، افزود: کتاب و کتابخوانی در جامعه ما از بسیاری جهات قابل نقد و بررسی است.

شاه حسینی، اظهار کرد: تأکید بیش از اندازه بر مشکلات جاری و روزانه ما را از جنبه های بنیادین غافل کرده و به روزمرگی دچار کرده است.

وی ابراز کرد: کتاب خوانی و رواج کتاب یک فرآیندی است که در نتیجه سالیان و کارکرد بسیاری از حوزه ها یک وضعیت مناسب و شایسته ای پیدا می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه، تصریح کرد: یکی از معیارهای مهم سنجش بالندگی فرهنگی در میزان اقبال از کتاب و نشر آن است.

وی بیان کرد: در دنیای جدید با وصف این همه ترقی و توسعه ای که در ابزارهای فکر و اندیشه ایجاد شده است هنوز هیچ ابراز نتوانسته است جایگزین کتاب شود.

شاه حسینی، اذعان کرد: کتاب بر خلاف رسانه ها شنیداری و دیداری، اندیشه ساز و فکر ساز است و هنوز در نزد اهالی فکر و اندیشه جایگاه اول و ممتاز را دارد.

وی با بیان اینکه این درجه از اعتبار کتاب در فرهنگ ما از چندین جهت است، بیان کرد: اسلام و ادبیات دینی ما، جایگاه والایی برای اهل قلم، کتاب و دانایی قائل است.

معاون سیاسی استاندار، ادامه داد: بسیاری از مفاهیم دیگر در ادبیات دینی ما به اهمیت کتاب و دانایی و کتاب نگاران اشاره دارد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگی کتاب و نقش آن در پیشینه فرهنگی کشور، عنوان کرد: ایران در دنیا از نظر کتاب، کتابخانه ناقل و  واصل علوم و تمامی شاخصه های مربوط به دانایی جایگاه بزرگی در تاریخ دارد.

شاه حسینی، با بیان اینکه ماهیت و جوهره انقلاب ما فرهنگی است، گفت: رجعت به این پیشینه فرهنگی و غنی از توقعات به جا در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی گفت: در یک نگاه آسیب شناسانه از وضعیت کتاب و کتابخوانی در جایگاه شایسته ای قرار نداریم و باید مراجعه و بررسی دقیقی در بخش های مختلف سیاستگذاری، تولید و مصرف بیاندازیم.

این مقام مسئول، با بیان ایتکه روح احتیاج و سئوال باعث پژوهش و منجر به کتاب می شود، خاطرنشان کرد: مهمترین نکات قابل توجه در این حوزه این است که کتاب نوشتن و خلق آن نتیجه پژوهش است و پژوهش در جایی شکل می گیرد که سئوال، نیاز و احتیاج باشد.

وی با تأکید بر حمایت نظام اقتصادی از این حوزه و لحاظ تشویقاتی برای ناشران و مولفان، تأکید کرد: اگر مولدان کتاب در نظام اجتماعی و اقتصادی منزلت نداشته باشند باز این چرخه معیوب خواهد بود.

شاه حسینی، با آرزوی قرار گرفتن در مسیر بهره مندی از کتاب، متذکر شد: توسعه ای ارزشمند خواهد بود که متکی بر دانایی باشد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، گفت: امیدوارم این بستر، اندکی از هجران ما از کتاب و کتابخوانی را بکاهد و روح و روان اهل قلم را هم قدری آرامش ببخشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار