آیین نصب و پرده برداری از نیم ضریح حضرت زینب(س) در خیمه گاه کربلا که از محل کمک های مردم کرمانشاه ساخته شده، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) با حضور جمعی از مسئولین ایرانی و عراقی در کربلای معلی برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 13 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا,بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ، با بیان اینکه نصب این نیم ضریح در کربلای معلی از چند روز گذشته آغاز شده، در مورد ساخت این نیم ضریح گفت: کار ساخت این نیم ضریح از دو سال پیش شروع شده بود، اما از ابتدای امسال شاهد تسریع در روند ساخت آن بودیم، تا جایی که ۹۰ درصد کار ساخت این نیم ضریح امسال انجام گرفته است.

صحرایی با بیان اینکه چارچوب این نیم ضریح از چوب با دوامی است که از کشور برمه وارد شده و ماندگاری بالایی دارد، افزود: گوی و ماسوره های نیم ضریح از جنس نقره است، ضمن اینکه نیم ضریح تاج هایی از جنس طلا و مس دارد.

صحرایی با اشاره به اینکه نیم ضریح توسط هنرمندان و متخصصان کرمانشاهی و اصفهانی ساخته شده، گفت: تمام هزینه های ساخت این نیم ضریح از محل نذورات و مشارکت های مردم استان کرمانشاه تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات از محل نذورات و کمک های مردمی تامین می شود، تصریح کرد: هیچ اعتبار دولتی برای این پروژه و دیگر پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در نظر گرفته نمی شود.

آئین پرده برداری از نیم ضریح حضرت زینب(س) در خیمه گاه کربلا، روز گذشته(22 دی) همزمان با پروژه های دیگری همچون نیم ضریح حضرت قاسم(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

در این مراسم از رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار