معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی ستون و محور اصلی امنیت غذایی را کشاورزی عنوان کرد و افزود: تغییر نگرش نسبت به این بخش، موجب رونق آن می گردد.
کد خبر: ۷۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 03 August 2015
به گزارش تابناک کرمانشاه، اسکندر زند در مراسم اختتامیه جشنواره دوسالانه رسانه‌های آموزشی و ترويجی بخش كشاورزی در کرمانشاه اظهار داشت: وضعیت در کشور ما به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به نحو مطلوبی صورت نمی‌گیرد و این بخش از رونق مورد انتظار برای امنیت غذایی برخوردار نیست.

وی ستون و محور اصلی امنیت غذایی را کشاورزی عنوان کرد و افزود: تغییر نگرش نسبت به این بخش، موجب رونق آن می گردد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: برای ایجاد این رونق علاوه بر عزم ملی، نیازمند بهره وری در بخش های مختلف کشاورزی هستیم که ارتقای سطح دانش و آگاهی کشاورزان محقق خواهد شد.

زند از سرمایه و دانش به‌عنوان دو عامل مؤثر در بهره‌وری یاد کرد و اظهار داشت : افزایش دانش و آگاهی کشاورزان برای تأمین امنیت با توجه به افزایش کمیت و کیفیت غذا یکی از دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی دلیل پایین بودن برداشت نسبت به سطح زیر کشت را به خاطر عدم انتقال دانش به کشاورزان عنوان کرد و گفت: کشاورزان کشور ما داری سرمایه، فرهنگ، زمین زیر کشت، اقلیم و اطلاعات متفاوتی هستند و باید اطلاعاتی به این گستردگی در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: یکی از روش‌های انتقال اطلاعات به کشاورزان، رسانه‌ها هستند و چین با 20 رسانه و ترکیه با چهار شبکه کشاورزی به کشاورزان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

زند تصریح کرد: خوشبختانه امروزه رسانه ها در قالب هنر هفتم و سایر برنامه های بصری یکی از روش های موثر در انتقال اطلاعات هستند و  در این راستا حداقل مطالبه کشاورزان داشتن شبکه رسانه ای مستقل در بخش کشاورزی است.

وی گفت: در قانون بهره‌وری به این موضوع نیز اشاره شده و با تأکیدات مقام معظم رهبری سازمان برنامه و بودجه نیز برای این شبکه بودجه‌ای در نظر رفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار