به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 47 فقره آتش سوزی در سطح 463 هکتار از منابع طبیعی و جنگل های استان به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۸۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 06 September 2015
مراد شیخ ویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه از ابتدای امسال 16 فقره آتش سوزی در سطح 134 هکتار از جنگل های استان کرمانشاه به وقوع پیوست، گفت: همچنین 21 مورد آتش سوزی در سطح 152 هکتار از مراتع با پوشش جنگلی تنک و 10 فقره آتش سوزی نیز در سطح 177 هکتار از مراتع استان به وقوع پیوست.

شیخ ویسی با بیان اینکه سال گذشته تعداد و سطح آتش سوزی های رخ داده در سطح منابع طبیعی و جنگل های استان کرمانشاه کمتر بود، گفت: امسال با توجه به وضعیت پوشش گیاهی و علوفه ای و بالا رفتن دمای هوا متاسفانه بروز آتش سوزی در  جنگل های زاگرس و به تبع آن در استان کرمانشاه زیاد بود.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سال گذشته در مجموع 44 فقره آتش سوزی در سطح 250 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان کرمانشاه به وقوع پیوست.

شیخ ویسی در ادامه با بیان اینکه عوامل انسانی مهمترین عوامل بروز آتش سوزی ها هستند، گفت: 95 درصد آتش سوزی ها منشاء انسانی دارند که بخش زیادی از آنها را گردشگران و طبیعت گردان و بهره برداران عرصه های جنگلی رقم می زنند.

وی با بیان اینکه درصدی از آتش سوزی ها از  آتش زدن پس چر مزارع سرایت می کند، گفت: مانور های نظامی و بی احتیاطی در اجرای آنها نیز گاه منجر به بروز آتش سوزی در سطح منابع طبیعی و جنگلی می شود.

شیخ ویسی افزود: درصد عمده ای هم از آتش سوزی ها در اثر خصومت ها و اختلافات شخصی و قبیله ای بروز می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  در ادامه با تاکید بر اینکه امکانات موجود برای اطفای حریق کافی نیست، گفت: آتش سوزی ها معمولا در نقاطی رخ می دهند که صعب العبور بوده و دسترسی سریع به آن مناطق نیازمند استفاده از هلی کوپتر  است که این امکانات اغلب در دسترس نیست.

شیخ ویسی همچنین عتبارات تخصیص یافته برای پیشگیری و اطفاء به موقع آتش سوزی ها  را کافی ندانست و گفت: این بخش نیازمند اعتبارات بیشتری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار