معاون عمرانی استاندار کرمانشاه هدف سرمایه گذار آزاد راه همدان- کرمانشاه را از احداث این پروژه، اتصال آن به آزادراهی در عراق و ایجاد یک مسیر مستقیم تا کربلا عنوان کرد.
کد خبر: ۱۸۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 13 February 2016
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه هدف سرمایه گذار آزاد راه همدان- کرمانشاه را از احداث این پروژه، اتصال آن به آزادراهی در عراق و ایجاد یک مسیر مستقیم تا کربلا عنوان کرد.

مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت احداث آزاد راه همدان- کرمانشاه گفت: اخیرا  یک سرمایه گذار ایتالیایی برای سرمایه گذاری روی این پروژه در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی است و تا این لحظه نیز مذاکرات آن نهایی نشده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: اگر این مذاکرات نهایی شود آنها سرمایه گذاری کرده و پروژه به مرحله اجرا در می آید.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل فاز همدان- کرمانشاه آزادراه مذکور را حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فاز دوم این پروژه نیز از کرمانشاه به خسروی نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبارات است تا تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

وی در خصوص طول این آزاد راه نیز گفت: این آزادراه ۴۰۰ کیلومتر طول دارد که در دو فاز ۲۰۰ کیلومتری و به صورت مساوی از همدان به کرمانشاه و کرمانشاه به خسروی تعریف شده است.

نیک کردار تصریح کرد: چنانچه این آزاد راه از مسیر سنقر باشد ۲۰۰ کیلومتر طول دارد و تاکنون نیزقرار بر عبور آن از مسیر مذکور است.

احداث آزاد راه همدان-کرمانشاه به خواست سرمایه گذار خصوصی است

وی در خصوص مزایای احداث این آزاد راه نیز گفت: ما هم اکنون یک مسیر مستقیم با عنوان بزرگراه کربلا داریم اما آزاد راه همدان بنابر تشخیص یک سرمایه گذار بوده که تصمیم به احداث آن برای تسهیل در روانسازی بیشتر ترافیک گرفته است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: سرمایه گذار مذکور سعی دارد از محل عوارضی که در نتیجه استقبال مردم برای عبور از این مسیر به دست می آورد هزینه خود را به دست آورد.

وی تاکید کرد: قطعا با احداث این آزاد راه نیز مقداری از بار ترافیکی موجود نیز سبک می شود.

نیک کردار گفت: سرمایه گذار ایتالیایی که تصمیم بر احداث این بزرگراه دارد، در صحبت های خود از احداث آزاد راه دیگری از مرز عراق (خسروی) تا کربلا خبر داد و می خواهد یک مسیر مستقیم از همدان تا کربلا ایجاد کند.

وی تصریح کرد: این سرمایه گذار هدف بلند مدت خود را پروژه فوق عنوان کرده و بیشتر نیز روی مسافرین زیارتی برای عبور از این مسیر حساب کرده تا هزینه های خود را به دست آورد و مسافرین نیز به صورت امن و سریع و خوب به کربلا بروند.

تحویل مساکن مهر استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۵

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص آخرین وضعیت مساکن مهر استان نیز به خبرنگار مهر گفت: ۳۰۰۰ واحد از این مساکن طی دهه فجر تحویل شد و مابقی آن نیز تا پایان سال ۹۵ تحویل می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مساکن مهر با سرمایه گذاری خود مردم و وام بانکی بوده مشکل چندانی برای تامین اعتبار آن وجود ندارد و تنها یک مشکل وام بانکی بود که سقف آن از ۲۵ میلیون تومان هم به ۳۰ میلیون رسید و کمک بیشتری به مردم در این زمینه صورت گرفت.

نیک کردار تاکید کرد: بخش دیگر تسریع در تکمیل مساکن مهر استان به خود مردم برمی گردد و چنانچه مردم خود اقدام به تامین سهم آورده خود نکنند با مشکل مواجه شده و واحدهای آنها به موقع تکمیل و تحویل نمی شود.

وی یادآور شد: بیشتر مردم تا این لحظه سهم آورده خود را تامین کرده و یا به دنبال تامین آن هستند و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال ۹۵ مابقی واحدها نیز تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار