رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، جهاد دانشگاهی را نهادی کم هزینه و پرسود دانست که فضای علمی کشور را از حصار و زندان تئوری خارج کرده است.
کد خبر: ۴۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 05 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد مورد نیاز در کشور برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و بازار بود که با تلاش عده‌ای از جهادگران واقعی تاسیس شد.

وی با اشاره به دامنه گسترده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: این نهاد در بسیاری از اقداماتی که انجام داده موفق و مثمر ثمر بوده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی را عملیاتی کردن علم و دانش عنوان کرد و افزود: متاسفانه در کشور بین مراکز دانشگاهی و بازارهای مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و... خلاء داریم که جهاد دانشگاهی توانسته به پر کردن این خلاء کمک کند.

به گفته مصری، به دلیل خلائی که وجود دارد افرادی که در دانشگاه خصوصا رشته‌های صنعتی فارغ‌التحصیل می‌شوند توانایی ورود به بازار کار در رشته خود را ندارند و از سوی دیگر صنعتگران و افرادی که در بازار کار می‌کنند نیز کمتر سراغ نوآوری، تحقیق و پژوهش در علوم مرتبط با رشته کار خود می‌روند.

وی معتقد است، جهاد دانشگاهی توانسته بین این دو بخش ارتباط برقرار کنند و فضای دانش کشور را به حیطه عمل برده و از زندان و حصار تئوری خارج کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بدون تعار باید بگوییم دانشگاه‌های ما عمدتا اکنون تئوریزه کار می‌کنند و کمتر به سمت عملیاتی شدن دانش پیش می‌روند.

وی در ادامه جهاد دانشگاهی را نهادی کم هزینه و پرسود دانست که می‌تواند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: اگرچه هنوز سهم دقیق هر بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ما مشخص نیست، اما جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به تجربه خوبی که در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان دارد، سهم بسزایی در این بخش داشته باشد.

مصری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با اتکا به توانمندی‌های داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور در تولید و عملی کردن علم و دانش، در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار