شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود دو سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه تله‌کابین، گفت: این دو سرمایه گذار در حال بررسی توجیه اقتصادی طرح هستند و امسال در هر صورت پروژه تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۵۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،آرش رضایی ، با اشاره به توقف چند ساله پروژه «تله‌کابین» کرمانشاه، گفت: این پروژه از زمان تعریف به یک سری مشکلات میراثی برخورد و چندین سال به دلیل مشکلاتی که در بحث میراث فرهنگی مجموعه تاق بستان وجود داشت، اجرای پروژه متوقف ماند.

وی افزود: نهایتا امسال در جلسه‌ای با میراث فرهنگی توافقی صورت گرفت که بر اساس آن با رعایت یک سری محدودیت‌های اعمال شده از سوی میراث فرهنگی در راستای عدم ایجاد مشکل در بحث ثبت جهانی این مجموعه، این پروژه اجرایی شود.

رضایی با اشاره به وجود دو سرمایه گذار قوی برای این پروژه، گفت: سرمایه‌گذاران پروژه بر اساس طرح اولیه جلو آمده و متقاضی اجرای پروژه شدند و حال با اعمال محدودیت‌های میراثی در پروژه در حال بازنگری مجدد طرح هستند.

وی افزود: محدودیت‌های اعمال شده توجیه اقتصادی پروژه را کاهش داده است، بطور مثال اگر در طرح قبلی سرمایه‌گذار با راه اندازی پروژه تله‌کابین 10 هزار مترمربع فضای تجاری در اختیار می‌گرفت که می توانست از آن طریق هزینه‌های پروژه را تامین کند، در حال حاضر این فضا به طور مثال به هزار مترمربع محدود شده و در همین راستا توجیه اقتصادی طرح با مشکل مواجه شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: در محل بالای تله کابین سطوحی برای انجام پروژه‌های تجاری و اقتصادی مانند ساخت رستوران وجود دارد، اما محدودیت‌های صورت گرفته از بخش‌های تجاری پروژه کم کرده و توجیه اقتصادی آن را کاهش داده است.

رضایی افزود: این تغییرات در پروژه و توقف چند ساله آن موجب بی‌انگیزه شدن سرمایه‌گذاران شده و در حال حاضر آنها در حال بررسی و بازنگری طرح هستند که ببینند آیا اجرای طرح 
رای آنها توجیه اقتصادی دارد، یا نه.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر منتظریم ببینیم دو سرمایه گذار متقاضی به سطوح جدید پاسخ مثبت می‌دهند و پای کار می‌آیند، یا نه.

رضایی تاکید کرد: در هر صورت پروژه امسال تعیین تکلیف می‌شود که آیا سرمایه گذار پای کار آمده و طرح اجرایی می شود و یا اجرای طرح کنار گذاشته می‌شود.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار